Gå til innhold

Bytte plugger på 3.3L V6

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Etter å ha opplevd noe fusking på min -96 Grand Caravan i lange oppoverbakker har jeg bestemt meg for å bytte plugger og pluggledninger. Delene er allerede bestilt og levert. Jeg blir imidlertid litt skeptisk når jeg åpner panseret siden halvparten av pluggene er bedre gjemt enn oljefilteret på en gammel Citroën. De tre bakre pluggene virker litt bortgjemt kan du si. Noen som har noen gode tips til framgangsmåte? Må innsuget demonteres? Er det lettere å plukke ut dashbordet og lage hull i torpedoveggen?? Trenger jeg smøregrav og armer med 3 albuer? Gode tips mottas med takk :-)

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 3 er det som er mest vanig når vi skifter på de bilene,men hadde vært gøy å sett dashbordet demont og hull i torpedoen...:D

 

Er litt trangt,men det går. Husk å sjekke åpninga på pluggene og pass på at du ikke "mister" de ned mot plugghullet,da det kan gjøre at pluggen stukes og åpningen blir for trang. kjedelig å måtte ta pluggene ut igjen i så fall...

Anbefaler også orginale plugger og kabler på disse bilene,pluggene er av platinatypen og skal holde ca 144 000 km

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for innspill. Har bestilt service på Dodge'n, så jeg har fått verkstedet til å bytte plugger og kabler for meg. Like greit at noen proffe fikser dette så kan jeg bruke fritiden min til andre ting :-) Blir interessant å se om fuskingen forsvinner :usa:

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Etterhvert har fuskingen kommet tilbake, men jeg har ikke gjort noen tiltak for å bli kvitt det. "Check engine" har også blunket støtt og stadig. Etter EU-kontrollen fikk jeg stryk på CO-målingen. Verdien lå på 6.8 men burde ligget rundt 0.5. Da ble jeg litt mistenksom og kjøpte meg et nytt luftfilter. Hvor lenge siden forrige filterbytte ble utført vet jeg ikke... tror ikke det er byttet på de to servicene jeg har fått utført ihvertfall. Etter dette har jeg ikke opplevd verken fusking eller blinking på motorlampa...

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår