sierrabakkland Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Hei. henter meg en Audi 90 Sedan 2,3l 10V Quattro i løpet av en uke. Bilen trenger litt arbeid men er ellers okey. Har litt planer om bilen, men har ikke selv så mye peiling på denne typen audi. Derfor trenger jeg litt hjelp :) HaR planer i første omgang om å og bytte motor til en 2,3L 20V. Passer denne motoren rett inn i motorfestene på bilen, og kan jeg bruke den Gearkassen som er orginal på en 2,3l 10v motor? Noen som vet forskjellen på en 2,3l 10V og en 2,3l 20V, med tanke da på hvorfor det er så stor forskjell på ytelsene.? Vidre planer på bilen er: Styling: (RS fangere, lyktelister, sportsgrill, tone ruter, bakrute spoiler og felger.) Innvendig: interiøret er ganske slitt og stygt, så må få gjort noe med dette. Noen ideer? Motor: Bytte til 2,3l 20V motor og Turbo konvertering senere. Kom gjerne med ideer hva jeg kan gjøre med bilen, er veldig glad for forslag:) Takker for hjelp på forhånd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 er ikke bare fordi det er 10 ventiler ekstra da ? motoren yter gjerne litt ekstra siden det er 20V og ikke 10 ;) trur det var sånn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Gå rett på 20VT motoren du, hvis du ikke har en 20V sugemotor liggende så er det bortkasta penger, lite merkbart fra 136-170hk også! Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierrabakkland Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Gå rett på 20VT motoren du, hvis du ikke har en 20V sugemotor liggende så er det bortkasta penger, lite merkbart fra 136-170hk også! Hvordan bil står 20VT motoren orginalt i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 (endret) Motor fra Audi S2 og RS2 er full bolt-on, også i sikringsboksen. Motor fra Audi 200 TQ 20V og urquattro 20V er vel bolt on i motorrom, men usikker på sikringsboksen. Motor fra Audi S4 og S6 passer rett i, men må da påregne en del modifikasjoner i forbinnelse med innsuget, samt ledningsnett. PS: Denne motoren vil du ikke få godkjent ombygget i dette karosseriet, ettersom det aldri ble levert med turbomotor. Endret April 16, 2009 av Schnellfahrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierrabakkland Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Noen som vet om jeg kan bruke motoren fra en Audi 200 TQ 1986 modell? Dette er en 2,2l 20V Turbo motor. Passer motorfestene, kan jeg bruke gearkassa fra en 2,3L 10V 1988motor og hvordan er det med elektronikken? Takker veldig mye for hjelp, for har en 2,2l 20VT motor på handa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierrabakkland Skrevet April 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Motor fra Audi S2 og RS2 er full bolt-on, også i sikringsboksen.Motor fra Audi 200 TQ 20V og urquattro 20V er vel bolt on i motorrom, men usikker på sikringsboksen. Motor fra Audi S4 og S6 passer rett i, men må da påregne en del modifikasjoner i forbinnelse med innsuget, samt ledningsnett. PS: Denne motoren vil du ikke få godkjent ombygget i dette karosseriet, ettersom det aldri ble levert med turbomotor. Ok, høres bra ut :) når du skriver "bolt-on" mener du da at også Den orginale gearkassen til 2,3l 10V motoren passer over på de andre motorene? f.eks Audi 200 TQ 20V og S2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierrabakkland Skrevet April 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 må rette opp en liten feil her. motoren jeg skal kjøpe viser seg å være en 2,2l 10VT 1986mod motor. Selger trudde først det var 20VT, men er en 10VT. så til mine spørsmål: Er denne motoren (2,2l 10VT) bolt on nedi min audi 90 2,3l 10V når det gjelder Gearkasse fra 2,3l 10V, motorfester og elektronikk? Hvordan kan jeg hente mest mulig HK ut av en 2,2l 10VT motor? større turbo? datasprut? Takker for hjelp, har lite erfaring selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 turbo er førstevalget, den orginale gir ikke mer enn 280hk ;) men ville ikke hatt orginal 2.3 girkasse, den kommer til å ta kvelden med krafta fra 2.2 turbo'n ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 turbo er førstevalget, den orginale gir ikke mer enn 280hk ;) men ville ikke hatt orginal 2.3 girkasse, den kommer til å ta kvelden med krafta fra 2.2 turbo'n ;D ikke noe problem og kjøre 2.2T på orginal 2.3 10v 136hk kasse så sant du ikke skal drive og ta rivstart (les max turtall og slipp clutsj) og drive og herje på bane og clutsje ut i svinger. Da holder selv ikke en 6 trinns CBL kasse enngang.... Det tar veldig på. Om man er sikker på og få plassert motoren i gir og clutsj ut og ikke tømmer 1 gir så kan kassa leve lenge. Kjenner fler som kjører med 450hk oppsett med orginal kasse fra 2.3 10v. Ingen problem. Kommer helt ann på kjørestil. Men tar du hensyn lever det lenge Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierrabakkland Skrevet April 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 ikke noe problem og kjøre 2.2T på orginal 2.3 10v 136hk kasse så sant du ikke skal drive og ta rivstart (les max turtall og slipp clutsj) og drive og herje på bane og clutsje ut i svinger. Da holder selv ikke en 6 trinns CBL kasse enngang.... Det tar veldig på. Om man er sikker på og få plassert motoren i gir og clutsj ut og ikke tømmer 1 gir så kan kassa leve lenge. Kjenner fler som kjører med 450hk oppsett med orginal kasse fra 2.3 10v. Ingen problem. Kommer helt ann på kjørestil. Men tar du hensyn lever det lenge Takker for bra svar, hjalp ,ye :) Man da er det 100% sikkert at den orginale gearkassa til 2,3l 10V 1988modell er "bolt-on" på en 2,2L 10VT 1986mod motor? Vet du om motorfestene stemmer overens, og hvordan blir det med elektronikken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet April 17, 2009 Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 Takker for bra svar, hjalp ,ye :) Man da er det 100% sikkert at den orginale gearkassa til 2,3l 10V 1988modell er "bolt-on" på en 2,2L 10VT 1986mod motor? Vet du om motorfestene stemmer overens, og hvordan blir det med elektronikken? skal ikke svare garantert på 10v. ettersom jeg bare har skrudd 20v. men slik det fungerer på 20v. Kan bruke veldig mye rare girkasser. Motorfester kan du bruke om. Det som KAN hende du må er og ta motorlabbene som står på den motoren som står i bilen nå og montere på 10v. turbo motoren. Men som oftest går det rett på med de som tilhører motoren. Det kunne hende at brakettene er til ofline motorfester og da nytter det ikke og komme på inline braketter på motoren. Så på ett vis går det nok på med enten de du har eller de som står på 10v turbo motoren Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierrabakkland Skrevet April 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2009 skal ikke svare garantert på 10v. ettersom jeg bare har skrudd 20v. men slik det fungerer på 20v. Kan bruke veldig mye rare girkasser. Motorfester kan du bruke om. Det som KAN hende du må er og ta motorlabbene som står på den motoren som står i bilen nå og montere på 10v. turbo motoren. Men som oftest går det rett på med de som tilhører motoren. Det kunne hende at brakettene er til ofline motorfester og da nytter det ikke og komme på inline braketter på motoren. Så på ett vis går det nok på med enten de du har eller de som står på 10v turbo motoren Flott :) Det hjalp mye :) Det følger med ledningsnett med den motoren jeg kjøper (2,2l 10VT.)Hvordan blir det og koble opp i sikringsboksen ? Elektronikk har aldri vært min sterkeste side =/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet April 18, 2009 Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 du må nok bruke sikringsboksen som kommer fra bilen med turbomotor. Eventuelt skaffe deg de releene du mangler. "sikrringsboksen" er i og seg selv lik men er noen releer og slikt fler. Ellers skal det være plug and play etter det jeg har forstått. 10vt er jo igrunn og seg selv enkelt bygd opp med lite elektronikk i forhold til 20vt. Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierrabakkland Skrevet April 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 du må nok bruke sikringsboksen som kommer fra bilen med turbomotor. Eventuelt skaffe deg de releene du mangler. "sikrringsboksen" er i og seg selv lik men er noen releer og slikt fler. Ellers skal det være plug and play etter det jeg har forstått. 10vt er jo igrunn og seg selv enkelt bygd opp med lite elektronikk i forhold til 20vt. Høres veldig bra ut :) Tusen takk for hjelpa :) Har du noen tips om hvordan jeg kan hente ut ca 220-250hk ut av motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.