RES25 Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Jeg må få legge inn url til denne siden jeg har handlet på. https://www.zawione24.de Vokt dere for denne plassen!! Bare lureri hele greia. Jeg bestilte meg 2 stk branson 12 " 1500Rms watt subwoofere og fikk tilsendt dem etter mye og men. 5 Uker etter fikk jeg pakken. 2 pakker a 1x12" i hver. Pakken såg jo hel ut den helt til jeg åner pakken. Subben var festet med 1!!! skru i selve kassen den kom i, og den veier jo over 20KG, jaja tenkte jeg dette ser ikke lovendes ut nei. Resultatet er at begge subwooferene er brukt og har brent spoler! Jeg kontaktet fyren, men fikk svar tilbake at han tok ikke imot dem pga det var b-vare! KA i svarte H.......?! Jeg kjøpte jo disse i din butikk på internett, og da er dem ny! Og det står ingenting verken i teksten på subwoofer eller på selve hjemmesiden til firmaet! Så hvordan kan dette være en b-vare?? Jeg er sikkelig skuffet og forbanna, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre etter loven? Siden dette er en butikk, og ett firma, rekner jeg med at jeg har angrerett selv om dette er i Tyskland? Og at siden det ikke finnes noen som helst opplysninger om at dette er b-vare (rart å tenke på siden det var høye priser).. Har jeg ikke da alt på min side til å klage til evt politiet? Uff, jeg har ikke vært så skuffet over en handle før, men jeg vet såfall at selve firmaet http://www.hifiblowout.de skal jeg holde meg utrolig langt unna. Dritt firma! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Jeg foretrekker vanligvis å holde meg langt unna slike tråder, men har noen synspunkter/tips/råd av litt generell interesse så jeg tar sjansen. Jeg kjøpte jo disse i din butikk på internett, og da er dem ny!Ingen selvfølge dette. Fullt lovlig å selge brukte og defekte varer på nett og i butikk for den saks skyld.Og det står ingenting verken i teksten på subwoofer eller på selve hjemmesiden til firmaet! Så hvordan kan dette være en b-vare??Tja... om det er denne du har kjøpt:https://www.zawione24.de/-Subwoofer-Einbau-Chassis-12-30-cm-EX1300-BRANSON-12-3000-WATT/a-5000037-10-11-12-0-0/ så står det veldig tydelig nederst at det er B-vare og "minimale mangler mulig". At spolene er brent er dog ikke akkurat noen minimal mangel... hvordan fant du ut at de var brent? Jeg er sikkelig skuffet og forbanna, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre etter loven? Siden dette er en butikk, og ett firma, rekner jeg med at jeg har angrerett selv om dette er i Tyskland? Og at siden det ikke finnes noen som helst opplysninger om at dette er b-vare (rart å tenke på siden det var høye priser).. Har jeg ikke da alt på min side til å klage til evt politiet?Politiet har da ingenting med dette å gjøre. AGB'en nevner intet om B-varer, og heller ikke returskjemaet som må fylles ut ved retur av varer. Vil tro han er i sin rett til å nekte retur så lenge han har opplyst om at det er B-vare, men jeg kjenner ikke EU-reglene godt nok på dette. Uansett, du befinner deg utenfor EU og kan dermed ikke ubetinget påberope deg rettigheter tilhørende EU-området. Vokt dere for denne plassen!! Bare lureri hele greiaVel, du er én kunde av formodentlig mange, og vil tro de har noen kunder som har en helt annen oppfatning enn deg. Litt eplekjekt sagt, "et firma som ikke har misfornøyde kunder, har ingen kunder". Umulig å gjøre alle 100% fornøyd.Når det er sagt, burde det jo ringe noen varselsbjeller hos kundene også! Et firma som ikke har produktbeskrivelser som stemmer overens med bildene, bør si noe om firmaets interesse for hva de selger. Når man kan si dette: "TSP-daten überzeugend:" (Thiele-Small parametrene overbeviser) og så vise frem impedanskurven til elementet sier litt; ... men OK, de har ihvertfall oppgitt TSP'ene under. Uttalelsen "ekstremt stor polplate for ekstra stor effekttålighet" er jo også en højdare. At en høyttaler på 3000 watt kan blåse ut en bakrute er vel heller ikke helt korrekt for å si det mildt, den må nødvendigvis drives av en forsterker, og det er egentlig den som blåser ut bakruter... høyttaleren er bare slaven som gjør drittjobben med å pushe luft. Og at B-varer selges for 89 Euro, med oppgitt "veilledende anbefalt utsalgspris 999 Euro", sier også endel om hva man kan forvente å få. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RES25 Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Jo jeg skjønner ditt synspunkt på mitt innlegg. Men spolene burde jo ikke være brent på disse, da er det ikke lenger en b-vare men da er det ødelagt vare. Hvordan jeg fann ut dette? Vel, den spiller ikke uten man berører spolen. Legger du forsiktig fingeren på spolen spiller den. Da er den død. Så derfor synes jeg det var veldig veldig dårlig å sende dem slik. Han kunne jo ha testet dem før dem ble sendt? så jeg klaget på dem. diskutere med han nå, men han vil ikke at jeg sender dem tilbake fordi det er b-vare, og jeg kan ikke få mine penger tilbake. Det er nemelig dette som gjør meg forbanna. B-vare vil jo si at det er brukt, og kan ha skader det gjør meg ingenting. Men at dem er ødelagt gjør meg sint. kan jo bare hive dem på søpla! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Hvem har du foreslått at betaler frakten tilbake igjen? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Vel, den spiller ikke uten man berører spolen. Legger du forsiktig fingeren på spolen spiller den. Da er den dødHmm... du greier ikke å berøre spolen på den høyttaleren der, den sitter jo inni magneten. Er det membranen du mener? Om den fungerer med håndspåleggelse har du heller et kontaktproblem, neppe noen brent spole. Sjansen for å få to elementer med identisk feil samtidig er også særdeles liten. At det kan være en produksjonsfeil som gjør dette er derimot langt større, det er jo tross alt B-vare dette og da må det jo være en grunn til at det blitt det. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RES25 Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Hvem har du foreslått at betaler frakten tilbake igjen? Eirik Jeg sa at jeg kunne godt betale frakten tilbake sålenge jeg kunne få noen som virket, eller pengene tilbake. Noe som er også ganske forunderligt er at på siden deres står det at frakten er 10 Euro pr subwoofer i heile verden. Men da jeg skulle betale ble frakten 78 Euro for 2 stk. Da sa han at dei ble sendt fra ett annet lager. Vel det er jo også feil i følge min mening. Da vil det jo si at info fra siden demmes er feil.?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RES25 Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Hmm... du greier ikke å berøre spolen på den høyttaleren der, den sitter jo inni magneten. Er det membranen du mener? Om den fungerer med håndspåleggelse har du heller et kontaktproblem, neppe noen brent spole. Sjansen for å få to elementer med identisk feil samtidig er også særdeles liten. At det kan være en produksjonsfeil som gjør dette er derimot langt større, det er jo tross alt B-vare dette og da må det jo være en grunn til at det blitt det. Om jeg legger fingeren min midt oppå subben betyr det at den fingeren berører membranen som videre går til spolen under og ned til magneten. Jeg vet hva jeg snakker om, har drevet på med anlegg i mange år, og jeg vet når en spole er brent, og dette er ikke noe å henge seg oppi. Dette faller også ut av selve emnet her. Jeg snakker om hvorfor i helvette denne personen ikke kunne sendt noen som virket? Syntes det er meget dårlig av en "seriøs" forhandler å oppdra kundenes behov på denne måten. Litt feil etter min mening å feil infomere meg som kunde, når jeg spør om dem virker slik dem skal og han svarer helt seriøst JA! Så da må jo jeg som kunde her i Norge ta det i betraktning at det er ett ærlig svar? Derfor føler jeg meg rett å slett lurt! Og det er dette som gjør meg forbannet på dette. Sier han at dem virker så virker dem da jo, og hadde han sagt at dem ikke spilte pga spolen var ødelagt så hadde jeg jo ikke kjøpt dem i det heletatt..! Men jeg får ikke pengene mine tilbake vist jeg sender dem tilbake siden det er såkalt B-vare!!! Så jeg er frustrert og veldig skuffet!... Jeg kunne fått dem reparert, men det koster sikkert mer enn det smaker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Jeg forstår godt du er skuffet og fortvilet over situasjonen, absolutt. Litt av poenget mitt er at enhver som kjøper fra den sjappa bør bli skuffet over hva de får, selvom det virker! Jeg skummet gjennom noen produkter der istad, og fant faktafeil og falske forutsetninger i samtlige produktbeskrivelser! Litt feil etter min mening å feil infomere meg som kunde, når jeg spør om dem virker slik dem skal og han svarer helt seriøst JA! Så da må jo jeg som kunde her i Norge ta det i betraktning at det er ett ærlig svar?Om noen skulle få seg til å spørre om de produktene jeg selger virker, må jeg jo si ja?! Det betyr jo ikke at jeg har sjekket alt jeg har på lager før jeg sender det til kunden, da ville jo jeg på en måte solgt B-varer som nye og knapt hatt tid til å gjøre annet enn å teste produkter. Høyttalere som ikke gjengir lyd er defekte og kan ikke selges som B-varer. Om disse kommer fra et eksternt lager, har ikke selgeren din hatt produktene hos seg i det hele tatt og svarer på importørens vegne. Han stoler på at importøren leverer det de sier; produkter fra en batch med produksjonsfeil eller transportskader eller hva det nå har vært... men tatt i betraktning butikkens profil og markedsføring, kan jeg ikke begripe at du som har drevet med anlegg noen år går på limpinnen og stoler 100% på det du leser og får servert av svar! Beklager rene ord for penga, jeg er like frustrert over å se folk bli lurt, og især av et tyskt firma, der er det som regel helt andre måter å drive business på. Kjøpte du disse i eget navn eller firmanavn? Kjøpt gjennom eBay dette? Det du må vektlegge i første omgang er: * Du har fått noe som ikke fungerer slik det skal, man skal ikke måtte holde hånden på det for å få det til å virke. * Han har ingen forutsetning for å si at dem fungerte 100%, siden de ikke ble sendt fra hans lager. Alternativ: Du vil bytte dem i et par som han har prøvet og som virker 100%. Ta gjerne og spør hvorfor han ikke har oppgitt noe konkret AGB på nettsiden, hos alle andre er den siden lang som en lidelse og tar forbehold om alt fra krig til forkjølelse for å unngå returer/søksmål i etterkant. Det som står nå er omtrent "Det vanlige gjelder". Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Jeg er som nevnt ikke sterk på forbrukerrett i EU, men jeg vet 14dagers returrett uten grunngivning står meget sterkt i Tyskland. Og de to ukene går fra du henter ut pakken på hjemstedet. Selv nesten enhver privatperson som selger noe på eBay, oppgir det de selger som defekt, selvom det kan være nytt og helt i orden! Det er den eneste måten de slipper unna 14dagers-kravet om å ta ting i retur fra kjøpere som angrer. Problemet her er igjen at du er utenfor EU, og jeg er ganske sikker på at EØS-avtalen ikke gir deg noen rettigheter overfor tyske butikker. Til gjengjeld har jo ikke den sjappa noen oppgitt AGB som opplyser om kjøpers rettigheter, være seg tyskere eller utlendinger, så jeg er litt usikker på hvor sterkt saken din står i lys av dette. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RES25 Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Jeg forstår godt du er skuffet og fortvilet over situasjonen, absolutt. Litt av poenget mitt er at enhver som kjøper fra den sjappa bør bli skuffet over hva de får, selvom det virker! Jeg skummet gjennom noen produkter der istad, og fant faktafeil og falske forutsetninger i samtlige produktbeskrivelser! Om noen skulle få seg til å spørre om de produktene jeg selger virker, må jeg jo si ja?! Det betyr jo ikke at jeg har sjekket alt jeg har på lager før jeg sender det til kunden, da ville jo jeg på en måte solgt B-varer som nye og knapt hatt tid til å gjøre annet enn å teste produkter. Høyttalere som ikke gjengir lyd er defekte og kan ikke selges som B-varer. Om disse kommer fra et eksternt lager, har ikke selgeren din hatt produktene hos seg i det hele tatt og svarer på importørens vegne. Han stoler på at importøren leverer det de sier; produkter fra en batch med produksjonsfeil eller transportskader eller hva det nå har vært... men tatt i betraktning butikkens profil og markedsføring, kan jeg ikke begripe at du som har drevet med anlegg noen år går på limpinnen og stoler 100% på det du leser og får servert av svar! Beklager rene ord for penga, jeg er like frustrert over å se folk bli lurt, og især av et tyskt firma, der er det som regel helt andre måter å drive business på. Kjøpte du disse i eget navn eller firmanavn? Kjøpt gjennom eBay dette? Det du må vektlegge i første omgang er: * Du har fått noe som ikke fungerer slik det skal, man skal ikke måtte holde hånden på det for å få det til å virke. * Han har ingen forutsetning for å si at dem fungerte 100%, siden de ikke ble sendt fra hans lager. Alternativ: Du vil bytte dem i et par som han har prøvet og som virker 100%. Ta gjerne og spør hvorfor han ikke har oppgitt noe konkret AGB på nettsiden, hos alle andre er den siden lang som en lidelse og tar forbehold om alt fra krig til forkjølelse for å unngå returer/søksmål i etterkant. Det som står nå er omtrent "Det vanlige gjelder". Vel det er ett faktum at jeg ble lurt, og jeg ble lurt av min egen feil desverre. jeg får ikke pengene tilbake, og jeg får heller ikke returnert varen til noen andre som er brukt og som virker slik som du skriver i teksten her. Så jeg er rett å slett skuffet over at det finnes folk av denne sorten den dag i dag. Nei kjøpte dem ikke via ebay. Kjøpte dem privat igjennom hans butikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 jeg er rett å slett skuffet over at det finnes folk av denne sorten den dag i dag. . Det har vel aldri vært så mange tvilsomme aktører i bilstereo markedet som i de senere år. Om dere har så dårlig råd at det er uaktuellt å handle hos velrennomerte forhandlere, anbefaler jeg heller at dere leter på bruktmarkedet etter Bilstereo istedenfor å gamble med div importører av B varer fra Kina, Korea osv. Spesiellt i de tilfellene disse importørene ikke engang er i Norge og kan uten risiko drite i forbrukernes rettigheter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg