BoardkilL Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Jeg skal snart i gang med å montere turbo på min 1999 Corsa Sport 1.4. Har fått tak i et brukt Courtenay turbo kit, med nesten ny turbo og intercooler. Jeg prøver å finne noen smarte måter for å senke kompresjonen i motoren, uten å måtte ty til nye og dyre stempler og råder. Har ikke en gang klart å finne noen som har lavkompresjonsstempler til den motoren. Hvordan er det å frese ned stemplene, og er det noen som vet om noen som gjør det skikkelig? Evt noen som vet hvor tykke toppakninger man kan klare å få tak i til denne motoren? Turboen skal kombineres med ny innsugsmanifold og litt annet snadder, samt at stempelringer og andre slitedeler skal byttes ut. De er naturlig nok litt slitt etter at jeg har lekt meg med bilen siden jeg kjøpte den ny i 1999. Tar også i mot gode tips om konvertering til skiver bak. Har allerede oppgradert bremsene foran til 2-liters fra Calibra, samt montert coilover kit på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Fres noen få mm av stempeltoppene, evt legg på dobbel topp-pakning.. Funker ganske greit til lavbudsjetts-prosjekt.. ;) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoardkilL Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Fresing av stemplene er ikke akkurat noe jeg vil begi meg ut på på egenhånd, men dobbel toppakning er et alternativ. Det blir relativt lavbudsjett til å begynne med. Satser på å komme inn på rundt 20k totalt på motoren, med deler kjøpt inn i løpet av litt over ett år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 kan dreie av ca 1mm på stemplet tenker, ikke hele flaten men lage en skål om du skjønner. Har gjort dette på andre 16v stempler. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.