Gå til innhold

Stempler og kompresjon i X14XE

Ranger emnet


BoardkilL

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart i gang med å montere turbo på min 1999 Corsa Sport 1.4. Har fått tak i et brukt Courtenay turbo kit, med nesten ny turbo og intercooler.

 

Jeg prøver å finne noen smarte måter for å senke kompresjonen i motoren, uten å måtte ty til nye og dyre stempler og råder. Har ikke en gang klart å finne noen som har lavkompresjonsstempler til den motoren. Hvordan er det å frese ned stemplene, og er det noen som vet om noen som gjør det skikkelig? Evt noen som vet hvor tykke toppakninger man kan klare å få tak i til denne motoren?

 

Turboen skal kombineres med ny innsugsmanifold og litt annet snadder, samt at stempelringer og andre slitedeler skal byttes ut. De er naturlig nok litt slitt etter at jeg har lekt meg med bilen siden jeg kjøpte den ny i 1999.

 

Tar også i mot gode tips om konvertering til skiver bak. Har allerede oppgradert bremsene foran til 2-liters fra Calibra, samt montert coilover kit på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår