Gå til innhold

Bryter for å slå av kjørelys

Ranger emnet

KingCamel

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på en ting i det siste.. Er det mye arbeid å koble opp en bryter som det går ann å slå av alt av kjørelys på en bil? Kunne tenkt meg å få slukket alt av lys mens bilen går.

Er ikke sikkert jeg uttrykker meg på en bra måte nå (er trøtt), men hvis det er noen som skjønner hva jeg mener så er jeg glad for svar :)

Edit: Kan hende at dette er spurt om før, men jeg fant ikke noe når jeg søkte.

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd før jeg heller, men det kan kanskje være så enkelt at du lokaliserer kjørelysreleet og setter en bryter på hovedstrømmen til dette.

Vet jo ikke om bilen din har ett eget rele, men går ut ifra at de fleste biler med kjørelys har det...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare napp ut sikringa..

Bøy deg ned under rattet og fjern dekselet som skjuler sikringene, står location på lokket hvilke sikringer som går til hva.

Ellers så kan du bare vri lysbryteren til midt imellom to posisjoner.. blir mørkt da også, men om det er bra for bryteren vet jeg ikke.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ford4fun

på golfen så kan du vel bare ta av den ene ledningen fra tenningsbryteren??? husker ikke hviken farge det er!

Da er det med andre ord ikke vanskeligere en å finne den ledninga å koble en bryter på den? Tror jeg tenker rett nå.

ClusterOne: Golf 3 ja. Vil ha det på en måte så jeg veit at det er sikkert å gå fra bilen uten fare for kortsluttning og i værstefall brann.. F.eks. når det er 20 minus ute og jeg skal inn å sove et par-tre timer.. Da kan bilen godt få stå på tomgang for min sin del :)

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta styrestrømmen(som regel ladelampa(D+), no jallamekk hvis det er ladelampa som styrer.

Eller sett ett relè på inputen på kjørelysrelèet.

ville røska vekk hele kjørelysanordninga med mindre det er HELT orginalt på bilen, er mye "farlig" kobling, flere kurser er jo f. eks. kobla sammen på mange.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider