Gå til innhold

1965 Impala-> 20" coys felger-> Elendig å kjøre

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en 1965 mod Chevrolet impala.. Da jeg fikk den kjøpte jeg 20" coys felger til den med 245 foran og 275 bak. Den ble helt grusom å kjøre med disse felgene. Den sporer helt forferdelig så må sitte å kjempe for å holde den rett på veien..

Har byttet det som er i forstilling utenom styresnekka, og hatt den på Alfaset Auto for å justere forstilling.. Dem justerte etter fabrikkoppsett..

Noen som har annbefalinger av eventuelt dekk som kan gjøre den bedre og kjøre? Eller noen andre tips og råd? Bilen er jo helt nydelig med de felgene da så er litt nedtur og ikke kunne bruke dem :) Bilen er helt perfekt å kjøre med orginalhjulene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ha nåkka med den gromme dekk dimmen din å gjøre:)

fett med breie dekk, men viss det er litt dårlig vei blir det ganske sporete. hjula ligg å balansere mellom hjulspora i veien. og går opp og ned mellom spora..

bilde av impalaen??

:)

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja har nok litt med dim å gjøre ;) Men ser jo det er mange andre amcar som har store hjul da, kan vel ikke være helt elendige å kjøre alle sammen?

Skal se om jeg finner noen bilder :)

er nok ingen av dem som er helt "Go kart", men har sikkert litt med oppsett og gjøre også ja. men ser ikke for meg at noen slags biler med så mektige dekk, er spesiellt gode å kjøre på norske krongle veier;) vet ikke helt vei standaren akkurat der du bor, men alt anna enn Europa vei bruke stort sett å være så som så. vertfall på vestlandet.. men er jo litt bedre veier østafor.

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store forskjeller på dekkmerkene når det gjelder sporing. Noen dekk har litt rundere overgang mellom slitebane og dekksider, og disse skal visstnok være bedre. Jo mer "firkanta" slitebanen er, jo mer sporer det visstnok. Jeg er ingen ekspert på dette, men en proff dekkforhandler burde vite dette...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Bick Lesabre har 245 på 8,5 tom felg fram og dette er ingen problem.

Selvfølgelig vil et lavprofildekk være mer sporfølsomt enn et smalere dekk med høyrer sidevegger, men tror ikke fabrikk verdier er det ideelle i ditt tilfelle

HAdde villet prøvd med litt mere spissing for å sett om dette gjør noen forskjell.

Dette ordner du selv. Justere på en halvrunde på hver side på justeringshylsene

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camaroen min har 245 framme og 285 bak, og den sporer ikke. Den sitter meget godt på veien. Men jeg har mye mindre felger og 60 profil da.

Har 14" framme og 15" bak, pluss at når dekka bak er breiere er de dermed også høyere, samt at bilen er maksimalt senka framme. Alt dette tilsier jo at bilen skal bli helt rabiat å kjøre, men det er den slettes ikke.

Den er faktisk meget god å kjøre og sitter som støpt på veien. Jeg kan bare ikke legge bilen helt nedi hjulspora, da tar understellet nedi asfalten..

Skulle gjerne prøvd min med 19" eller 20", men den hadde nok begynt å spore endel mer da tenker jeg.

Men litt mer spissing bør hjelpe litt tror jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cadillacen til brodern slet som faen med sporing, amrikanerne hadde satt på 245 på 8,5" felg... Men gikk ned til 225 så ble det så og si greit, pluss at det er som flere sier at dekket må være "rundere".. På volvoen har jeg gått helt ned på 215 på 8,5" felg, og da blir det automatisk såppas med strekk at dekka bli runde nok ;)

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider