Gå til innhold

Ny bil, omreg og forsikring med engang?

Ranger emnet

mr_flow90

Anbefalte innlegg

Har lurt på en ting.

Hvis man skal å kjøpe seg en ny bil langt vekke. Sånn at bilen må kjøres hjem og det tar et par timer. Så lurte jeg på om omregistreringen og forsikringen må gjøres med engang? Med tanke på at hvis jeg skulle kjøre en bil hjem, og kræsjer, så går det jo utover hannes forsikring.

Håper noen forstår hva jeg mener og kan svare på det jeg lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringen kan man strengt tatt ordne før omreg, det pleier jeg. Bare ring forsikringsselskapet når du henter bilen. Raskeste måten å omregge en bil på, er å møte opp på en trafikkstasjon med vognkort(husk del 2), og betale omreg.avgift på stedet. Da får du midlertidig vognkort, og ettersendt vanlig vognkort i posten.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har gjort det, har vært å få kjøre hjem på selgers, eller kjøper har kjørt hjem på min før den blir tatt av. Men dette er jo selvfølgelig risiko og må stole på at man ihvertfall ikke tar noen unødvendige risikoer på veien. Sjangsen er jo liten, men den er der. Når har dette ikke vært så altfor dyre biler da (150k maks) men har gått veldig bra.

Så lenge det er skilt på bilen får du ikke omregistrert uten forsikring på bilen. Et alternativ da er å avregge bilen og levere skilt og heller bruke prøveskilt for å få den hjem. Da er forsikringen i prøveskiltet.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nettopp vært i samme situasjon for et par uker siden.

Det som er vanlig er å ordne forsikring først. Det blir man spurt om på BT også når man skal omregistere bilen om bilen har forsikring i nye eiers navn.

1.Ordne forsikring først, må gjelde fra den dagen bilen skal omregistreres.

2. Omregistere bilen. Du får et midlertidig vognkort, det vanlige får du tilsendt i posten som JChE sier.

3. Hente Bilen/kjøre hjem med bilen hvis du har vært med for å omregistere bilen hos BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten har aldri dekt noe som helst forsikring, men selgersforsikring gjaldt ei lita beite etter kjøp før, nå er det ingen krav til dette, selger for dog ikke lov å si opp forsikring før den er omregistrert/avskilta.

Om du tegner forsikring for en dag, før den omregistreres, så kan du ha forsikring på den i ditt navn og si den opp igjen før den står på deg.

DEtte avtales med kjøper, om bilen står i ditt navn må den avskiltes eller overdras til annen person for å si opp forsikring.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider