tcr Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Lurer på om noen vet hvor mange liter ei bosch 580 254 911 ( sånn ca std inj. bensinpumpe??)leverer ?? Hadde tenkt å bruke den til forpumpe på en "swirl pot" tank for så å ha ei større pumpe etter til å bygge opp trykket. Trenger da å vite antall liter den leverer uten motstand (v/ 0 bar) Har søkt litt på nett men ikke funnet noe. Noen som har erfaringer med lignende??? Takker for alle svar. http://www.home.no/abracing Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Tipper de fleste bensinpumper av normal størrelse og oppover ikke skulle ha noe problem med å mate nok bensin som fødepumpe. Er du i tvil, så velg en pumpe som orginalt står i en bil med turbo og K-jetronic. F.eks. gammel SAAB 900turbo. Den pumpa leverer nok til ca350hk selv ved 5bars trykk. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Skal ha ei SX performance pumpe til hovedpumpe, den leverer 5,3 l/t ved 45 psi (ca 3bar) 1000hk. Den pumpa jeg hadde på bilen fra (bosch 580 254 911 )før håpet jeg skulle levere nok til å fylle opp "swirl pot" tanken til den store pumpa. Men er usikker på hvor mye mere ei slik pumpe leverer når den ikke har noe mottrykk, tror det kan være litt lite siden ei inj.pumpe fungerer etter fortregningsprinsippet. Ingen som har datablad på pumpa da???? Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Vanlige bosch pumper til k-jetronic leverer 220l ved 7 barstrykk, det burde jo holde i laaange baner vel? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Tok litt feil her oppe, det er jo 5,3 l/min den SX pumpa leverer 5,3x60min=318l/t v 3bar. Må finne ei pumpe som leverer rundt 350-400l/t fordi SX pumpa vil jo levere litt mere når trykket ramler på tomgang. Må vel invistere i ei stor usa-pumpe FACET og HOLLEY har sikkert noe..... Takker for svar! Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Originally posted by G60Turbo Vanlige bosch pumper til k-jetronic leverer 220l ved 7 barstrykk, det burde jo holde i laaange baner vel? Slå av en 100lapp, og du har det pumpa i saaben min leverte på returen ved 5,5bars systemtrykk. Dette var da uten ladespenning, og regner med at den leverer noe mere ved 14,5volt. Har vanskelig for å tro at alle K-jetronic pumper leverer nok til 700hk. Spesielt siden SAAB pumpa er en av de større, og leverte 120l/t. tcr: Skal du ha såpass stor pumpe, bør du nok tenke på å bytte regulator også til en som takler så stor kapasitet. Bare for å slenge en ide ut i lufta; hvis du legger returen en tur innom catchtanken, vil ikke det redusere kraftig behovet for en stor fødepumpe? Slik jeg forstår det, så vil da fødepumpa bare være nødt til å levere nok til å dekke forbruket til motoren. Og det er vel ikke snakk om mere enn 100-150l/t på full belastning? Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 min leverer iaf 220l i timen ved 7 bar ;) er fra 911 turbo da :D men er ganske bra de andre bosch pumpene og, leverer mye til høyt trykk, skulle holde i massevis til fødepumpe når man slipper returen tilbake i fødetanken Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 911turbo pumpa leverer nok sitt ja. :D Du har vel ikke tilfeldigvis bosch nr? Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Larsern: Har ikke original regulator nei. Å kjøre returen inn på Swirl pot er ingen god løsning da bensinen etter hvert blir varm. Det finnes jo fuelpumpcontrollere som senker turtallet på pumpa når det ikke er nødv. med full guff men men, gidder ikke alt opplegget med ledninger osv. Enkle løsninger er ofte de beste! Skal lage meg en ny tank senere med skikkelige skvulpeskjold, så jeg skal slå fra meg løsning med to pumper. http://www.home.no/abracing Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 litt off topic: Hva er swirl pot? Og hva mener dere med fødepumpe og fødetank? Hvorfor bruke 2 bensinpumper? :) Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.