Gå til innhold

Startsperre Audi A4 1995

Ranger emnet

marius242R

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 1995 Audi A4 for et år siden. Bilen har startet hver dag i et år nå men så her for et par uker siden så ville ikke motoren starte. Dvs den starter men så stopper den igjen med en gang.

Har fått en mekaniker til å se på det, og han har kommet fram til at det er startsperren i nøkkelen som har tatt kveld.

Hvordan får jeg fikset dette? Må jeg slepe bilen med til Møller og få ny nøkkel og få kodet den oppigjen der, eller finnes det lettere/rimeligere alternativer?

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste løsningen er å bruke reservenøkkelen.. :p

Hvis du ikke har den, må du til møller å få nøkkelen kodet om igjen ja.. koster vel 2000kr ellernoe.. Vi hadde samme problem, men kjører med reservenøkkelen nå.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste seg at på A4 eldre enn 2000 modell kan man lure startsperren,ved å låse bilen,ta av batteripolene og på igjen, låse opp bilen igjen og da kobler man ut startsperren automatisk, og da startet bilen som vanlig. Men neste gang man stopper motoren så slår startsperren seg på igjen..

Så jeg får vel bestille en time hos Møller. Slipper heldigvis å taue bilen ned :)

Jeg betalte 400 kr for å få kodet nøklene til den nye hjernen min :) Er ikke så dyrt, men du må taue bilen til møller ja ;)
Endret av marius242R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du.. De har ikke alltid så veldig peiling. 400 for å kode en startsperretransponder er jo helt sinnsykt!!

Jeg fikk gjort det helt gratis, fikk også ny nøkkel med startsperretransponder for 200 spenn.. Det tar faktisk bare 20 sekunder å kopiere startsperren på en nøkkel :o

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Der ser du.. De har ikke alltid så veldig peiling. 400 for å kode en startsperretransponder er jo helt sinnsykt!!

Jeg fikk gjort det helt gratis, fikk også ny nøkkel med startsperretransponder for 200 spenn.. Det tar faktisk bare 20 sekunder å kopiere startsperren på en nøkkel :o

Hvor fikk du gjort det så billig (i Bergen håper jeg)? Er det et alternativ å lodde ledningene fra lesespolen rundt tenningslåsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borte på Låsesmed Wilhelm Nilsen rett ved siden av møller. Veil. pris på en audinøkkel med startsperre er vel 8-900 uten rabatter da.. men det er fortsatt mye billigere enn Møller.

Det beste er om du får infoen om nøkkelen din fra møller. Om du har koden nøkkelen er skjært etter (hvor dypt nøkkelen er skåret på ulike punkter) vil de maskinelt greie å lage en perfekt nøkkel. Med analog kopiering er det gjerne litt mer knot.

Startsperrekodingen tar de fra din gamle nøkkel, det er keine problem.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider