Gå til innhold

mye motor for 100 000,- ??

Ranger emnet

Turbobenni

Anbefalte innlegg

hei, jeg vil først si at jeg ikke vil kjøpe S2. Har hatt bilen min siden jeg fikk lappen (1 år nå) og nekter å selge den er så go' å kjøre at jeg vil beholde. Driter i om jeg spaere penger på om jeg kjøper S2 også...

Men så til saken ;) Har planer om lån på rundt 100K nå, jeg har bilen men vil bytte ut 2.6 V6 med en 2.2 turbo, samme som i s2/4. Men får jeg mer enn bare motor, girkasse og montering for 100 000? hva burde jeg gjøre først eventuelt etter montering? og hvor finner jeg folk som er flinke med dette, og kansje kan gjøre det for meg ? :)

S2 look kommer etter det, alt jeg tenker på nå, er å få inn en motor som rumpekjører S4'n oppi gata (ca 330hk i den)

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo sette opp ett enkelt regnestykke for deg.

motor/gir m/el.nett : 25 000,-

IC m/ slanger og stasj : 5000,-

div braketter/motorfester/filter/ventil/+++ : 5000,-

eksos : 8000-10 000,- (rustfritt fra turbo)

arbeid 5-10 000,- om du ikke vil gjøre det selv.

Vet om noen som helt sikkert gjør dette for deg.

selfølgelig ca priser. drivverk kan du jo bruke som du har. Da ville du fått en 230hk motor liksom. Men om du snakker om 100 000,- kan du jo kjøpe motor, plukke i biter, h-råder, nye stempler, furans grenrør, turbonetics E50, større dyser +++ og få en person til og lage map til deg.

Sikkert noe småtteri jeg har glemt men med 100 000,- kommer du veldig langt.... Men spørs helt hva du vil ha også da..... om du vil ha 230hk. orginal turbomotor så kommer du "rimelig" ut av dette iforhold til det du hadde tenkt

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en delebil fra Tyskland e.l? Da har man et utgangspunkt som fungerer, så er det bare å flytte over. Sparer litt uforutsette utgifter.

absolutt en mulighet det også. Men større sjangs for og må betalt MVA på bilen. Selv om det er "vrak"

Større sjangs for og få en bil over fra søta bror "sverige" uten og må betale MVA. selv om det blir litt feil ;)

Er jo bare snakk om da og få plukka alt i deler, selge drivverk, bremser, interiør+++++ Så blir det cash inn også....

Turbobenni, følg med på blocket.se og se hva de ligger på. der kommer det stadig "godekjøp" ut men da gjelder det og handle fort....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var på blocket, der fant jeg samme bil som meg, med V6 quattro, for 14 000,- billig, ja !

Stod ett par S2 der også, prisen var vel rundt 30-50 000,- og det var med større turbo og frontmontert intercooler. Men hva er best? burde jeg kjøpe en som er orginal, eller gjør det ikke noe om det er trim på den ?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider