Gå til innhold

bytte hovedfòringer på 80 quattro ?

Ranger emnet

Turbobenni

Anbefalte innlegg

Bruk fantasien :)

1 stk. lang bolt (så stor som mulig til den aktuelle foringen)

2 stk. store skiver for å fordele "presset" mest mulig

1 stk. mutter

Så er det bare å skru/presse foringene inn. Har selv presset inn foringer på denne måten flere ganger. (Jeg foretrekker helst hydraulisk presse :p )

Værre å få ut foringer, men med nok vold og banning så går det til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovedforinger på 80 quattro? Da må jeg spørre hvem foringer du mener....

Travers foringer eller? Bærearmer ?

Her ser du jeg fjerner mine gamle TRAVERS foringer på audien min. 05012009447.jpg

fyrte de på med propanbrenner, etter alt var løst/brent vekk så tok jeg stålringen som holder den i ramma med ett skrujern og hammer. vips var den vekk.

Dette er den rimelige måten. en annen mulighet er og bruke presse. mange muligheter. Men først si hvem foringer det er snakk om. hovedforinger er ikke jeg sikker på hva er ....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligner noen av disse mer ?

fremre bærearm

IMG_9122.jpg

bakre bærearm.

IMG_9120.jpg

Kan hende de ser litt anderledes ut på din men ca likt.....

kan det være de forran på traversen forran da ?

IMG_9123.jpg

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja ! er nok bærearmene ja ;) måååå jeg ha den på verksted for å bytte fòringene på disse ?? :O

næææ, vil ikke si det er så stor case og bytte selv. Om du er litt fingervant så er det ikke stor sak.

Er det alle eller bare forran eller bak?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider