Gå til innhold

Forsikring av ombygde biler

Ranger emnet


Ola

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rieger

 

Må bare spørre for å være sikker.. Mener du at man får listeprisen(ikke noe for motor) eller at man ikke får en dritt pga motoren??

 

Du svarte vel på mitt andre spm også Kjetilr, men spør bare for å være sikker:

La oss si at man har en escort 1,3 L, godkjent hos biltilsynet med cossie motor(og andre nødvendige modifikasjoner) og alt er ført inn i vognkortet. Hvis man skal ha kun ansvars forsikring, bryr forsikrings selskapet seg om at man har f.eks annen motor. Eller er dette kun dersom man skal ha delkasko/full kasko??

 

Går nemlig å sikler litt på en MK2. Men så var det den helvettes forsikringa!

 

du kan kontakte forsikrings selskapet for en vurdering og tillegsforsikre bilen. Det ville jeg gjort. først forsikre den som escort rs eller 2.0.. varierer etter selskap.. så kontakte for tillegsforsikring.. koster ikke all verden..

 

for noen år siden hadde min eldste bror en ford taunus coupe som var meget godt restaurert . han fikk tilleggsforsikret den for

140 000 i tillegg til listepris.. husker ikke hva det ble ekstra, men var ikke avskrekkende mye.. hvis en virker seriøs og MØTER OPP hos de, dvs ikke ringer, så er forsikringsfolka lettere å ha med å gjøre.. hvertfall min erfaring..

 

håper du skjønte..

 

:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf rallye'en min var forsikra som vanlig golf gti g60 siden det var det som sto i vognkortet, og de ikke har en egen greie for rallye...

vanlig g60 ligger langt under rallye i pris. så jeg var pissnervøs når jeg venta på oppgjør på rallyen..

frykta at jeg sku sitte igjen med en smell på 30k mindre enn bilen var verdt. eller no sånt...

 

MEN, det ordna seg overraskende bra..

fikk igjen alt jeg hadde gitt.....

 

85k utbetalt.

 

men er ikke sikkert alle er like heldige.

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Hvorfor sier du noe, og deretter det stikk motsatte?

 

Jeg velger å tru at du KAN få forsikre den som det du har bygd den om til, ved kasko jeg da.. Dette utifra det de tidligere postene her har forklart...

 

Beklager virkelig, jeg som rota ekstremt på den forrige posten. Altså det som skjer: man bygger om en Sierra, godkjenner den som en vanlig Sierra med godkjent ombygning og betalet Sierra Cosworth forsikring.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Hvorfor sier du noe, og deretter det stikk motsatte?

 

Jeg velger å tru at du KAN få forsikre den som det du har bygd den om til, ved kasko jeg da.. Dette utifra det de tidligere postene her har forklart...

 

Har hatt denne diskusjonen med forsikrings selskapet mitt tidligere da jeg hadde en golf 86 gti 8v som ble bygget om til G60

De mente da at siden den var helt ombygget (ikke kun byttet motor+bremser) så var den å anse som en G60 og da skulle de ha premie tilsvarende G60.... jeg sa flott men da skal jeg ha igjen tilsvarende en orginal G60 ved evt skade eller tyveri..... etter litt om og men og diskusjon så ordnet det seg....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg erfarer, får man igjen listepris (+/-) for den modellen bilen er forsikret som.

Har man masse gromme deler, bør dette tilleggsforsikres. (dersom selskapet er villige til det da)

Snakker nå om kasko/tyveri.

Når det gjelder ansvar, skal bilen forsikres etter den risikoen den innebærer for selskapet.

Dvs. en sierra CL med cossie motor, er like stor risiko for selskapet, hvis ikke høyere, som en org. cossie.

Da skal den forsikres som cossie.

 

" I don`t make the rules, I just break them"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler 8000 på asconaen. delkasko, 12 000km i kjørelengde. Gjensidige vet hva jeg har slags motor.

så var det det med kasko på slikt. Sånne biler som jeg har, gamle escorter med cossemotor og andre gamle gøye ting, det finnes jo i utgangspunktet ikke. Så forsikringsselskapene har ingen satser på de. og det er jo så stor forskjell på slike prosjekter, noen er verdt 30k, andre 150k. i mitt tilfelle kunne de sende en mann som hadde peiling på slikt, og fastslå hva den var verdt. Andre steder må du kanskje møte opp med bilen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår