Gå til innhold

Sikkerhet/kvalitet på norske veier er rett og slett sinnsvakt!

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

Bare jeg som kjører daglig på kutråkk som har et tynt lag med asfaltsuppe oppå seg?!

Det kommer nok til å bli drøye veier i dette landet i framtida, standarden her i bygda var mye bedre på 50-tallet..

blir spennende i framtida den veistandarden vår, det blir verre og verre for hvert år, nå er det SVÆRE hull man må kjøre sikk sakk mellom..

Hvis ikke dem bruker pensjonsfondet på veiene, vurderer 4x4 med 35" i framtida, for dette er jo bare sykt.

Men dem bruker jo masse penger på fartsdempere f.eks, som er til de GRADER feil lagd! de demper ikke bare farta, men de ødelegger bilene! Når det er ei 40-sone med fartsdempere, bør det vel gå an å ha mer enn 15kmt over uten at man river i stykker understell og foringer?! Nei, jeg blir flau når jeg ser hvordan de bruker skattepenger. Norge= innavl til politikere:ass:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg får aldri nok av disse trådene.

Før når man startet en samtale, så begynte man som oftest med været.

Godt å ha noe "nytt" å starte med.

For å spare asfalt, så begynte man med å fylle dumpene med TREPLANK!

Man skulle ha kjøpt seg stridsvogn for å jevne ut vegen litt...

Holder igjen på årsavgiften jeg, for å gi gutta litt jobb.

Ikke så enkelt det heller, da de oppsøker hjemmeadressen for kjøretøyet for å hente skilter. Synd jeg har garasje med LÅS, whø hø!

De får bare lete.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overraskende bedre veier her når man kommer ut på bygda enn det er for eksempel på Kypros - der motorveiene er helt strøkne, hovedveiene er ganske gode og alle andre veier ikke er noe særlig :P

Når det er sagt må E134 være en av de eneste Europaveiene med 40-sone og fartsdumper.. :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overraskende bedre veier her når man kommer ut på bygda enn det er for eksempel på Kypros - der motorveiene er helt strøkne, hovedveiene er ganske gode og alle andre veier ikke er noe særlig :P

Når det er sagt må E134 være en av de eneste Europaveiene med 40-sone og fartsdumper.. :)

Eirik

men det skal sies at andre land lages veinettet av privatfirmaer!

Frankrike skal visstnok være veldig bra, men der må du betale en formue for å kjøre.

Vi i lille Norge kan også ha verdens beste veier, men da må vi ha bommer overalt også, noe vi ikke vil ha ;)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i lille Norge kan også ha verdens beste veier, men da må vi ha bommer overalt også, noe vi ikke vil ha ;)

Vi har jo bommer over alt!

Kjøpt meg ATV og sparer nesten 40 lapper i året på bomring og parkering, den tjener seg jo inn på 3 år!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en slik tråd ja...Skulle ikke du ut å jobbe Dieseldyret? (ref en annen klagetråd)

Hadde dere visst alle kravene som settes til norske veier hadde dere blitt sjokkert.

2009 blir forøvrig et meget godt år når det gjelder vedlikehold av det norske veinettet, så det går riktig vei.

Det jeg er mest spent på å se er hvordan det går når fylkeskommunene skal overta riksveinettet i 2010. Der er det vel beregnet et etterslep på ca 22 milliarder kroner.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper nesten ikke om Veidekke jobber dobble skift engang, for kvaliteten på asfalten i dag kontra for 15år siden er det himla stor forskjell på!

Husker før var det lenge mellom det ble lagt ny asfalt, og det var nesten litt stort. Mens nå ser man Veidekke hver sommer der de driver å lapper sammen samme strekka som sommeren før.. Og hjulspor og høl blir bare værre og værre for hvert år som går. Og asfalten de legger i dag er jo nesten bare fingrus og lim, mens før var det skikkelig grov solid asfalt der man kunne se tett i tett med småstein i asfalten.. Og den asfalten holdt jo i årevis uten vedlikehold?! Pluss at dekka satt bedre på den asfalten under regnvær, og den ble heller ikke like mørk når det regnet.. Nei, det er nok tilfelle. Alt blir bare dyrere mens kvaliteten går nedover. Dette gjelder varer man betaler for generellt, kvalitet er ikke lønnsom butikk!

Og vi har jo lagt opp til det sjøl, for vi betaler jo uansett. Uten protest, vi bare mumler %¤&"%/ for oss selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som regel: jo svartere asfalten er jo dårligere er kvaliteten ved for eksempel varme og tyngde;)

Se på veiene i Øst-europa, det blir jo grøt så fort det blir varmt. Mens ser man på norsk asfalt, er den noe gråere og tåler faktisk mer;) Så er enig med Stig28camaro

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som regel: jo svartere asfalten er jo dårligere er kvaliteten ved for eksempel varme og tyngde;)

Se på veiene i Øst-europa, det blir jo grøt så fort det blir varmt. Mens ser man på norsk asfalt, er den noe gråere og tåler faktisk mer;) Så er enig med Stig28camaro

1928 Camaro? =P 78 =P

men hva med veiene i USA? Noen steder er jo asfalten svart som natten, og i sørstatene er det jo grisevarmt når solen er oppe!?!

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1928 Camaro? =P 78 =P

men hva med veiene i USA? Noen steder er jo asfalten svart som natten, og i sørstatene er det jo grisevarmt når solen er oppe!?!

godt spørsmål, er ikke sikker på hvordan sammensetningen av asfalten er der borte kontra i Europa, men skulle tro det var det samme?!

Men som sagt, vi har moderne asfalt en bit oppi bygda her(pga kongen skulle kjøre over skauen her,wtf) Den nye er ikke mange år gammel, den er SØPPEL i forhold til den biten med gamal asfalt vi har oppi her(med grå og grovkornet) Trur den er fra 70-tallet den gamle asfalten.

Andre steder har jeg også fått bekreftet dette. Men har jo selvsagt litt med grunnarbeidet å gjøre også.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider