Gå til innhold

Astra 95 1.8 16v Sportive problemer

Ranger emnet

MariusBakk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Opel Astra 1.8 16v sportive med ecotec motor.

Men jeg har fått et problem med den og lurer på om noen kan ha tips som kan hjelpe meg og fiske problemet mitt.

Problemet:

Bilen Starter greit og motoren går i 15-20 sekunder og dermed dør den helt ut.

Det er bensin, olje og strøm på bilen, når jeg slår på teninga hører jeg også at bensin pumpa starter.

Jeg kan ikke finne noen ledninger som leker eller lignende.

er det noen andre som har hatt lignende problemer eller har tips som kan hjelpe meg og finne feilkilden?

På forhånd Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut dette. Opplevde akkurat det samme for 2 mnd siden på min astra g. Måtte taue den til et Opel-verksted hvor det ble konstatert at bilens "hjerne" (styreenhet) hadde tatt kvelden. Totalkostnad for denne rep på min bil ble ca 14 lapper (styreenhet 11, arbeid 3). Hadde akkurat de samme symptomene som du beskriver. Anbefaler å levere den inn hos et Opel-verksted for diagnose. De finner raskt ut via diagnosekontakten om hva som er feil. Lykke til.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt at det har noe med eksosen å gjøre. Og ja, bilen din har en styreenhet selv den kan virke litt "gammel". Motoren starter opp som normalt, men en feil i styreenheten gjør at bilen slår seg av for å "spare" seg selv. Er du heldig så er det kun en sensor som har tatt kvelden, og ikke selve styreenheten. Sensoren sender feilsignal til styreenheten som slår av motoren for å spare den. Du får håpe det er en sensor.

I min situasjon så trodde verkstedet at det var en sensor i kjølesystemet som var defekt. De trodde den sendte et signal om at motortempen var konstant på 150 grader. Da slår motoren seg automatisk av. Etter at de hadde skiftet ut dette, 3 lapper, uten at det hjalp, kom de til at det var selve styreenheten som var defekt. Håper du slipper billigere unna.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

ja lenge siden jeg har vært innom her men fikk tauet bilen til en som har meeget god greie på bil.

Etter en del om og men og testing og feiling fant vi ut at det var et loddepunkt i drivstoff relee som hadde brent seg, typisk fille feil men lodda opp punktet igjen så gikk bilen som en kule igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider