Gå til innhold

Sharifs.. kan jeg klage på dette?

Ranger emnet


Stian0

Anbefalte innlegg

Kjøpte 4 stk 18" felger med dekk på fredag, allerede på vei hjem på en bensinstasjon merka jeg at det var lite luft i dekket. Jeg tenkte at de på sharifs kanskje hadde glemt å fylle luft i det. Men i dag igjen så var det lite luft, da jeg sjekka var det ingenting som tydet på at det var punktert noen steder.

 

Så igjen i dag, lite luft og jeg etterfyller og tenktr at jeg skulle dra til sharifs på mandag å klage på det. Så kjører jeg meg en tur i halden sentrum i 40km/t, da jeg brått hører "dunk dunk dunk skraap" da hadde hele dekket hoppet av felgen og deler av dekket var glovarmt og hadde smuldra i fra hverandre.

 

Har jeg noen rett på nytt dekk (kanskje felg) fra sharifs da? Har kvittering på det.

 

Igjen, det var absolutt ingenting som tydet på punktering.

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja skal opp til dem på mandag. Vi kjørte i 100 på E6'en bare 10 min før det skjedde, bra det skjedde i sentrum da.

 

Håper jeg får nytt dekk og eventuelt ny felg om den er ødelagt..

 

Tok i hvertfall bilder av dekket og at jeg var på en vanlig vei osv for å vise, sånn at de ikke tror jeg har kjørt i skogen med 18" liksom.

 

 

Og folk i halden er faenmeg dårlige til å stoppe for folk med nødblinken på! Hadde feil størrelse hjulveiv i bilen pga nye type bolter fra sharifs, stod å venta nesten en halvtime før noen gadd! :P

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du justerbart senkesett på bilen?

Om du så har, så setter dette litt begrensinger på innpress, sammenlignet med originale dempere. Jeg hadde 2-4mm klaring mellom demper og dekk da jeg hadde justerbart. Om dekket er spist opp på innsiden pga kontakt med demper, så kan det være greit å sjekke at dette ikke er årsaken, før du klager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har justerbart på den ja, hjulet var løsna fra felgen rundt på innsiden ja. Men har ikke hørt noen ulyder når det gjelder dette. Kjørte fra fredag til søndag uten "problemer" men har etterfyllt luft hele tiden, og har kjørt en del siden fredag. Og var nok fordi det seig ut mye luft at felgen tok dekket pga lite luft. De har nok ikke festa dekket godt nok så det siger ut luft.

 

Har ikke blitt sånn på høyre side av bilen, like mye senka der.

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om sharifs. De idiotene skrud jo mutterne til så jævlig hardt at det ikke nesten ikke er mulig å få skrudd av hjula senere!

 

X2!!! Har stålfelger og hardcoremutre på varebilen, og jeg har FAEN ikke fått de løs siden jeg var der i vinter! Men de skal jaggu få kose seg med å ta de av igjen nå.. :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke rart da, de drar på mutter trekkeren jævlig der..egentlig er regelen å dra til 120Nm(180Nm på eks caravelle) på vært bolt men det gidder de ikke

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2!!! Har stålfelger og hardcoremutre på varebilen, og jeg har FAEN ikke fått de løs siden jeg var der i vinter! Men de skal jaggu få kose seg med å ta de av igjen nå.. :)

 

Hjula på min bil skal skrus til med 100 nm! men dem har hvertfall skrudd til 3-4 ganger så hardt!:deng

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tror jeg får nye dekk når noe sånt har skjedd? Er jo faen ikke min skyld at det ikke var tett det de gjorde når de la på dekk. Var ingen lekkasje på dekket som jeg så eller hørte når jeg studerte dekket nøye på lørdagen. Har sigi ut mens jeg har kjørt.

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det samme skjedde på bilen til moren min. Kjøpte dekk og felger hos Sharif, så etter en måneds tid var fordekka helt flate. Skrudde dem av og fant svære revner flere steder på innsiden av dekket.

 

Viste seg at dekka ikke passet overhodet til felgen, så felgkantene hadde ligget og gnissa innpå gummien til det gikk hull. Aldri mer Sharif etter det!

 

Burde jo kunne få nye dekk, men jeg har lest litt diverse om hvor villige de er til å fikse opp i ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på den "blågrønne" veien eller hva den heter. Rett ved storsenteret. kjørte sykt mange biler forbi, alle bare kjørte litt saktere for å se hva som hadde skjedd.

 

xD ah mah gawd.. Vi alle har dårlig tid i Halden vi stopper ikke om ikke nødt!

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår