AMPFILER Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 hei dere ! broren min sjekka pluggen i dag og fant ut att den var helt hvit. så ba han meg stikke å spørre disse vennelige folka :D hva betyr det a?? Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 http://www.denso.no/diagnose.html Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com Frostveske... hilsen BMW!!! (sol.no diskusjon) ???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Kan ikke si jeg har lagt merke til hvite tennplugger på de BMW motorene jeg har skiftet toppakning på. Det går som regel kun på en BMW motor og det er M43 motoren, som hadde en svakhet i toppakningene og slapp inn kjølevæske i sylinder nr.3. Pluggen har som regel vært ren og pen, og aldri hvit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Januar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 trodde det var fordi tennpluggen ble for varm det er selve den stanga som fører gnisten, den er knall hvit. ikke noe belegg. noe sier meg att den har blitt utrolig rødglødende og blitt kjølt ned. da blir jo den hvit? Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 hvite plugger er vel også,såvidt jeg vet,et tegn på for mager blanding... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 "Overoppheting Utseende: En ekstremt hvit og noen ganger skinnende isolator, små flekker av smeltet avleiring, noe mer avleiringer på jord elektroden Problem: Tap av effekt ved høy hastighet / mye last, banking ved akselerasjonMulig årsak: For tynn blanding, feiljustert tenning, for lav oktan,for varm plugg" Det dere sitter å finner ut nå sto i den linken jeg la ut først..... Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Originally posted by TG1 hvite plugger er vel også,såvidt jeg vet,et tegn på for mager blanding... Sikkert fordi for mager balnding gir mykje friksjon og dermed overoppheting.. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Originally posted by TG1 hvite plugger er vel også,såvidt jeg vet,et tegn på for mager blanding... Sånt er det på mc iallefall. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Heisann.... Stemmer i her j oxo..... Tipper på mager blanding.... Gammel teknikk... lese pluggene... Mørkere= fetere blanding... lysere=magrere blanding.... men... skal ikke se bort fra at tilstedeværelse av vann/frostvæske i forbrenningskammeret kan lage en "magrere" blanding..... sånn at pluggene blir lyse/hvite...!? :) Mvh Tor E. Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com da blir saken en annen.. stemmer det du sier, er alle pluggene slike? smeller det? banker det? andre ulyder? kan jo være at den også går høyt på tomgang nå!? det hvite keramiske isolatoren gløder aldri, men den er nok brent helt ren.. grunnet sterk varme.. Tenkte akkurat på noe her nå, sjekk kjøleveska di, kan være at du mangler sirkulasjon!!! grunnet kulde, kom dette etter sterk kulde eller? Er bare en litt spesiell tikkelyd. men tror ikke det kommer fra tennpluggene. men det kan jo hende att det lakk frostveske, siden vi måtte fylle på i går. men vi får ta en service på denne bilen. men takk for hjelpen everyone! Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 "vann" vil vel heller vaske pluggen rein, er nok litt mager blanding, grunnen til at det blir varmere med mager blanding er at bensina kjøler en god del, friksjonen øker enten pga mindre klaring(stempel utvider seg pga. for mye varme) eller dårligere smøring. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 kan bli køla svart med mager blanding og ;) tenningsbank-smelte stempel-olje der det ikke skal være olje. ;) hvit er lik høy temp og (for) god forbrenning, skyldes mager blanding, for høy tenning. for varmt vann har jeg liten tro på "bilteknikern" men så har jeg lært å ta dine utsagn med en neve salt.. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Litt off-topic men hva tar verksteder for å bytte tennplugger på en bil? (Altså hvor lang verksted tid kommer disse til å skrive opp)? Dessuten er jeg også interessert i å høre hvor mye dere tror at justering av ventilene koster... På forhånd takk! :D Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by S-2000 Litt off-topic men hva tar verksteder for å bytte tennplugger på en bil? (Altså hvor lang verksted tid kommer disse til å skrive opp)? Dessuten er jeg også interessert i å høre hvor mye dere tror at justering av ventilene koster... På forhånd takk! :D Justere ventiler på hva? Kan være en jobb gjort på en halvtime, men også en lang jobb? Er det vippearmer og lett å komme til på en 8ventilers motor så kan vi med go margin si en verkstedtime, er det en bil med shoms og slipa ventiler som man må spesiallage shims til så ...... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.