S-2000 Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 I mitt tilfelle er det snakk om Honda's B16A2 DOHC motor ... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by S-2000 Litt off-topic men hva tar verksteder for å bytte tennplugger på en bil? (Altså hvor lang verksted tid kommer disse til å skrive opp)? Dessuten er jeg også interessert i å høre hvor mye dere tror at justering av ventilene koster... På forhånd takk! :D Hmm, klarer da å gjøre begge tingene selv? :) Neida, ikke vet jeg, men bytting av tennplugger skal iallefall ikke ta over en time. Isåfall har de mange pauser... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Satt nemlig å leste en artikkel fra Nederland ang. verkstedene der nede, og disse tingene ble bl.a. nevnt som tjenester som var simple, men som verkstedene hadde policy å ta mye penger for... Virker jo helt absurd, derfor jeg måtte sjekke... Uansett får jeg vel svaret når bilen skal inn på service ettersom jeg ikke betaler for to timers arbeid ved bytte av pluggene... hehe... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by S-2000 Satt nemlig å leste en artikkel fra Nederland ang. verkstedene der nede, og disse tingene ble bl.a. nevnt som tjenester som var simple, men som verkstedene hadde policy å ta mye penger for... Virker jo helt absurd, derfor jeg måtte sjekke... Uansett får jeg vel svaret når bilen skal inn på service ettersom jeg ikke betaler for to timers arbeid ved bytte av pluggene... hehe... Ikke tro på alt du hører! En hovedservice med skifte av tennplugger, olje ,oljefilter, pollenfilter ,luftfilter, demontering av alle hjul for kontroll av bremser og hjuloppheng, sjekk av lufttrykk i alle hjul inkl reserve, smøring av låser og hengsler, kontroll av alle lys, viskere/spyler, sjekk av bremsevæske, måle frostvæske og syrevekt på batteriet og påfyll av spylervæske samt prøvekjøring faktureres med fra 2 til 3 timer avhengig av biltype! Og da betaler du kun for pæren ved eventuelle defekter! Kun plugger er vel et kvarter, og dette skal da dekke skriving av arbeidsordre, innstempling, bilen skal kjøres inn, pluggkablene og gamle plugger demonteres, de nye skal justeres og monteres, på igjen med kablene, bilen skal kjøres ut igjen og mekanikeren stempler ut! Dessuten har mange nyere biler et deksel over pluggene/motoren som gjerne sitter i 6-8 skruer.. Ventiljustering kan være et sant helvete på biler med shims, men hva du må betale varierer vel etter hvor stor jobb det er! Ring og spør, du får fast pris på sånne standardjobber! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg