Gå til innhold

Hvor mye luft i 235/30-20 dekk?

Ranger emnet

Slettet bruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny felgpakke for noen uker siden.

Fikk Falken FK452 235/30-20dekk med 3.0 bar i hvert dekk.

Er dette normalt eller for lite/mye lufttrykk?

3 bar er normalt ja på denne dimensjon. :)

Er det jeg bruker selv også.

Men som todleif skriver, sjekk litt hvordan det blir slitt og juster litt underveis om det ikke slites riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte til dem jeg kjøpte dekkene en gang for å spørre om det samme. fikk som svar at det var bare å fylle det som står i vognkortet eller bensinlokket. samme trykk.

Hvordan i helvete har du klart å skaffe Falken FK452?

skulle ha tak i et sånt dekk for ca 1 år siden. Dem har slutta å produsere den serien! alle dekkstedene jeg har vært er det svaret.

nå heter det Falken 512 eller 912,

Enten kjører du rundt på Flere års gammel gummi! eller så er det noe rart her!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte til dem jeg kjøpte dekkene en gang for å spørre om det samme. fikk som svar at det var bare å fylle det som står i vognkortet eller bensinlokket. samme trykk.

Hvordan i helvete har du klart å skaffe Falken FK452?

skulle ha tak i et sånt dekk for ca 1 år siden. Dem har slutta å produsere den serien! alle dekkstedene jeg har vært er det svaret.

nå heter det Falken 512 eller 912,

Enten kjører du rundt på Flere års gammel gummi! eller så er det noe rart her!

Angående å bruke samme lufttrykk som originaldimensjonen høres veldig rart ut.. Ta ikke sjangsen på det siden det bare er noen få cm før jeg kjører på felgen!:)

Kjøpte Falken FK452 fra dekkcenteret Bergen:) Det er et kjempebra dekk som jeg gjerne bruker i fremtiden;) Har funnet flere nettbutikker som selger disse dekkene jeg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu! det hadde jeg ikke trudd. Var gode dekk det! men veldig dårlig feste på våt asfalt husker jeg.

Kjører nå på Falken 512 i dimmensjon 215/45/17. i 150-160 er det helvetes mye dekkstøy. klarer nesten ikke å høre hva sidemnann sier. hvordan er det på FK 452?

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu! det hadde jeg ikke trudd. Var gode dekk det! men veldig dårlig feste på våt asfalt husker jeg.

Kjører nå på Falken 512 i dimmensjon 215/45/17. i 150-160 er det helvetes mye dekkstøy. klarer nesten ikke å høre hva sidemnann sier. hvordan er det på FK 452?

Ok, mine erfaringer er stikk motsatt, sitter som et frimerke på både våt og tørr vei:) Men så kjører jeg A3 med sportsunderstell + 20" dekk som sikkert er litt forskjell fra dine 17"..(?) :)

Angående dekkstøy så har du helt rett i det, det støyer en del mer med disse dekkene, men så har jeg bare 30" profil, så gummien er relativt hard!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider