Laguna4life Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Hei Kan noen tegne opp hvordan strømmen til dette anlegget skal kobles? 2 forsterkere 2 batterier 1 kondensator Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Hvorfor kondensator? Men uansett.. Fra pluss fra batteriene og til begge forsterkerene.. Minus på begge batteri, samt forsterkere går i karossen. Plussen til batteriene kobler du bare sammen... Er jo igrunn kjempe enkelt, så noen tegning er vel neppe nødvendig.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laguna4life Skrevet April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 ok,takker for svar. Kan noen si meg hvordan jeg skal lade kondisen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 (endret) Hva skal du med kondensator når du bruker 2 ekstra batteri? Kondensator er uansett oppskrytt mener nå jeg. Mye bedre med batteri. Uansett om du på død å liv skal ha kondensator lader du på denne fremgangsmåten: 1. Koble fra (-) på batteriet. 2. Koble til kondensatoren. Pluss på pluss og minus på minus. Kondensatoren skal jordes der du jorder de andre forsterkerene dine. Prøv å koble den til så nær ved som forsterkeren som mulig. Men unngå å sette sikring på (+) kabelen. Sikringen kommer mest sannsynlig til å ryke og helt sikkert kommer den til å reduserer mengden strøm den kan levere. Unntaket er hovedsikringen. 3. Lading: - Med medfølgende motstand: Sett motstanden mellom (-) polen på batteriet og (-) kabelen. Du bruker ca 30 sekund på å "lade" en 1 Fahrad kondensator. 2 fahrad , 60 sekund... osv. - Med Lyspære: Sett lyspærem mellom (-) polen på batteriet og (-) kabelen (se bilde) Det er samme hvor du setter + og - på lyspæren, strømmen kan gå begge veier :) Lyspæren vil nå lyse kraftig opp en stund for så å bli svakere og svakere. Når den ikke blir svakere (Den vil aldri dø helt ut , pga feks taklys og klokken i bilen som trekker strøm) Har du "ladet" ferdig. 4.Koble til (-) kabelen og stram til Forøvrig kan du lese her: http://home.no.net/coa525/kondensatorFAQ.html Endret April 23, 2009 av Margido Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Helt enig.. Du kunne heller brukt pengene på øl enn på kondensator.. :b Alle tror jo det er et must å ha kondensator, men.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Jeg skal faktisk putte kondensatorER i bilen min, på pur faen :) hoho! Trådstarter: Drar plusskabel fra batteri til forsterker(e) og jorder alt i bilens karosseri. D.v.s. IKKE baklampa eller andre jalla steder. Der setebeltet er festet e.l. er gode steder. Husk å puss bort lakk, lakk leder lissom ikke ekstremt med strøm. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.