Gå til innhold

Risting i fart og sving i lav fart .. ? og Slakk brekk :S

Brino90

Anbefalte innlegg

Hei!

1. har en Mondeo 95 combi. skiftet hjul nå til sommeren og nå når jeg kjører i 80 ++ så rister det litt i bilen ristinga øker mer med økende fart. noen som vet hva som kan være galt?

2. når jeg har lav fart og svinger helt til høyre/venstre så kjennes det ut som at hjulet går inn i buen. og ratter er seigt/på en måte holder igjen, men ser ingen tegn til feil slitasje på dekkene :S

ingenting av dette skjer når jeg har på vinterdekkene mine..

Dim av dekk.

vinter : 185/65 R14

Sommer : 185/65 R15

Brekket mitt ble plutselig slakkt i vinter. har sjekket alle wiere de er hele har skiftet bremsebånd og sånn i tromelen det er fortsatt slakkt, har ikke peil på hva mer det kan være, noen som vet?

Takker for alle svar :D

Endret av Brino90

16V, 2liter

95 mondeo Combi 5d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senterringene er der.

må vel avbalanseres da sikkert ^^

noen som vet no om Brekket eller?

Og de SKAL være der? Du har ikke glemt å tatt av da du skiftet ifra v.felger? (Hvis v. felgene skal ha slike ringer).

Dette er noe som jeg OFTE ser på jobb. Folk er livredde, men så har de bare glemt å ta av senterringene. Kløner ;)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestill nytt brekkhandtak. Det måtte jeg gjøre da jeg hadde samme feilsymptom som du. Koster ca 500kr, men er litt pusk å bytte. I min bil måtte jeg av med midtkonsollen (fra dashord å bak til mellom setene). Så under bilen å ta av det skjoldet som er mellom eksosen og karosseriet, for wieren er skøytet der. Den wieren som er på brekket er bare 15-20cm lang, så er det en "dings" i bakenden som du hekter fast de to wierene som går bak en til hvert hjul fast i.

Jeg brukte ca 1 time på å bytte det handtaket da jeg gjor det. MEN det skal sies at jeg hadde byttet begge wierene bak til hvert hjul en gang tidligere, så jeg vet nøyaktig prosedyre på å gjøre det :p

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...