Brino90 Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 (endret) Hei! 1. har en Mondeo 95 combi. skiftet hjul nå til sommeren og nå når jeg kjører i 80 ++ så rister det litt i bilen ristinga øker mer med økende fart. noen som vet hva som kan være galt? 2. når jeg har lav fart og svinger helt til høyre/venstre så kjennes det ut som at hjulet går inn i buen. og ratter er seigt/på en måte holder igjen, men ser ingen tegn til feil slitasje på dekkene :S ingenting av dette skjer når jeg har på vinterdekkene mine.. Dim av dekk. vinter : 185/65 R14 Sommer : 185/65 R15 Brekket mitt ble plutselig slakkt i vinter. har sjekket alle wiere de er hele har skiftet bremsebånd og sånn i tromelen det er fortsatt slakkt, har ikke peil på hva mer det kan være, noen som vet? Takker for alle svar :D Endret April 20, 2009 av Brino90 Siter 16V, 2liter 95 mondeo Combi 5d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 da sier det seg selv at det er felgene eller dekka. Vil med 100% sikkerhet anta at problem nummer 1 er Manglende senterringer om du ikke har det, eller at du må avbalansere felgen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Avbalansering ja. Høres og også ut som det blir for høyt da, siden de går inntil... Du kan jo prøve med noe pulver på dekkkanten og kjøre dekket 1 runde på full sving, se etter merke da. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brino90 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Senterringene er der. må vel avbalanseres da sikkert ^^ noen som vet no om Brekket eller? Siter 16V, 2liter 95 mondeo Combi 5d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Hvis bånddene ligger skikkelig ann mot trommelen (subber) og selvjusteringa der inne er i orden så er det vel selvjusteringen i håndtaket som har tatt kvelden Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brino90 Skrevet April 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Tror jeg kanskje jeg har fått dratt over brekket :S det er litt byø nede ved der wieren er og wieren har fallt neddimellom :S er det no feste så jeg kan sette den på plass ellerno? hehe ser et mulig svar men får ikke løsnet på det... Siter 16V, 2liter 95 mondeo Combi 5d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Senterringene er der.må vel avbalanseres da sikkert ^^ noen som vet no om Brekket eller? Og de SKAL være der? Du har ikke glemt å tatt av da du skiftet ifra v.felger? (Hvis v. felgene skal ha slike ringer). Dette er noe som jeg OFTE ser på jobb. Folk er livredde, men så har de bare glemt å ta av senterringene. Kløner ;) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brino90 Skrevet April 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 var ikkeno forskjell verken med eller uten senterringene... kan det være for stor profil til 15"? er 65 profil. eller avbalansering som trengs? Siter 16V, 2liter 95 mondeo Combi 5d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 bestill nytt brekkhandtak. Det måtte jeg gjøre da jeg hadde samme feilsymptom som du. Koster ca 500kr, men er litt pusk å bytte. I min bil måtte jeg av med midtkonsollen (fra dashord å bak til mellom setene). Så under bilen å ta av det skjoldet som er mellom eksosen og karosseriet, for wieren er skøytet der. Den wieren som er på brekket er bare 15-20cm lang, så er det en "dings" i bakenden som du hekter fast de to wierene som går bak en til hvert hjul fast i. Jeg brukte ca 1 time på å bytte det handtaket da jeg gjor det. MEN det skal sies at jeg hadde byttet begge wierene bak til hvert hjul en gang tidligere, så jeg vet nøyaktig prosedyre på å gjøre det :p Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brino90 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 fant det ut ;) var et feste som hardde knøkki^^ fikk tak i et nytt brekk, syntes det gikk fint å bytte jeg. gjorde det på litt under en halvtime. lett jobb;) men takker for svar uannsett :D Siter 16V, 2liter 95 mondeo Combi 5d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brino90 Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 er vel Avbalansering som er igjen da? hehe Siter 16V, 2liter 95 mondeo Combi 5d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg