Gå til innhold

Krav til ombygging av BMW

Ranger emnet

Rieger

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rieger

Hvilke krav stilles for å bygge om en 320 til en 328?? eller 325 dersom dere ikke vet hva som krever til 328..

Kan man få en 325 godkjent med 2,7/2,8L uten andre modifikasjoner??

Legeattest.

Neida, slapp av, jeg bare tuller.

For å få Biltilsynet på din side holder det vanligvis å konvertere til større bremser foran, selvsagt hvis skivene på 320 er mindre enn på utgavene med større motorer.

Det beste du uansett kan gjøre er å ta kontakt med Biltilsynet, slik får du konkrete svar på spørsmålene dine og ikke antagelser. Og, Biltilsynet forholder seg gjerne til hvilke krav importøren stiller vedrørende ombygging, så det kan hende at du må slå på tråden til BMW Norge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg bygde om en '94 318i Cab til M3 (3.2, 321hk), og fikk lett godkjent dette hos BMW Norge/Biltilsynet. Han byttet vel generellt sett alt av understellet på bilen, hele driv-verket ble også flyttet over, samt interiør, og, vel.. det meste i grunn :)

Den ble så svinedyr og forsikre etterpå at han solgte den nesten med engang :) (men tjente fett på det)..

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler meg litt fjortis no, men en fyr som driver med bmw fortalte meg at du ikkje får bygd om 320 til 325 lenger, ble forbudt på 90-tallet.. men det var då snakk om e30.. (og for alt eg vet e han fyren litt svidd)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoCDoG

føler meg litt fjortis no, men en fyr som driver med bmw fortalte meg at du ikkje får bygd om 320 til 325 lenger, ble forbudt på 90-tallet.. men det var då snakk om e30.. (og for alt eg vet e han fyren litt svidd)

jeg mener å ha hørt det samme.

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere tenker på er vel de nye ombygningsreglene som ble satt i gang i 95. Skal du bygge om en bil som er førstegangs registrert etter 95 så må du betale engangsavgift til den bilen du bygger om til.

Dette gjelder ikke bare E30, men alle biler, logisk nok.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, eg tenker på at en fyr som jobbet på et bmw-høgg, og som bygde om en e-30 320 til en i klassen til en 325, sa at den ikkje kunne registreres uansett, for de hadde innført regler mot det..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoCDoG

nei, eg tenker på at en fyr som jobbet på et bmw-høgg, og som bygde om en e-30 320 til en i klassen til en 325, sa at den ikkje kunne registreres uansett, for de hadde innført regler mot det..

huffda.. det var kjipt.. Men hvor bør jeg ringe for å spørre om dette i morgen da??

Biltilsynet, eller BMW Norge?? (hvis noen husker åpningstider, så post gjerne det også.. kommer ikke jæm før 3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat av meg bytta motor i en E36 fra 2 liter til 2,5 liter....

Godkjente den ikke men vi sjekka når han sku ha seg nye bremser, og da var det akk det samme på 320 og 325....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider