Gå til innhold

hjelp ang 16v motor

Ranger emnet

audi coupe

Anbefalte innlegg

Hmm... Trodde det var PL som hadde 139 jeg :) Stod ihvertfall det på Supersprint siden, om jeg ikke tok helt feil...

Men men.. 16V er ihvertfall LITT bedre en 8V som står i kjerra nu ;)

PL eller ikke.. :P

Fant dette på en tidligere tråd..

.8 GTI 16v / 1986-1989/KR/ 102Kw

1.8 GTI 16v/ 1989-1991/PL/ 95 KW Med Katalysator

(det har jeg ikke på bilen og trenger heller ikke i følge Møller da jeg har 86 modell bil :))

Men faen.... Min motor er 87 modell.. Hmmm Snodig... Må sjekke blokka en gang til om det ikke er KR jeg har..

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PL motoren har høyere dreiemoment og max moment kommer tidligere enn KR motoren. PL motoren er jo også beregnet for katalysator. Uten katalysator tror jeg ikke man merker stor forskjell på de to motorene.

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lurifaks

PL motoren har høyere dreiemoment og max moment kommer tidligere enn KR motoren. PL motoren er jo også beregnet for katalysator. Uten katalysator tror jeg ikke man merker stor forskjell på de to motorene.

Jaha?? Da gleder jeg meg til å få stappa den inn med komplett Supersprint anlegg.. Bør bli morro detta her :D

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som TG1 sier.. KR er litt "sintere" liksom.. jeg hadde KR motor i min.. men den hadde drag helt fra bunn. altså mer drag fra bunn enn en KR normalt sett har.. gudene vet hva som var gjort med den.. men de motora trenger litt sintere kammer og et finfint grenrør og eksosanlegg.. også "sportsfilter"

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider