WireD Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 (endret) Heisann. :) Kjeder meg litt på jobb, så legger prosjektet mitt ut her Kopierer litt diverse innlegg fra mazdaforumet, så det kan virke noget usammenhengende :) Som noen mazdatryner sikkert vet, så har jeg hatt en RX7 FD i en stund nå, og for en del mnd siden tok en vanntetning kvelden ser det ut til, så motoren må splittes for overhaling. Trist, men sånn skjer. Egentlig skulle jeg få dritet sammen til rudskogen nå i mai, men fordi en vil snope litt god-deler til bilen, og ting ALLTID baller på seg, så øker cashflowen UT av lommaboka... Budsjett? Er ikke det noe veiledende greier a? :D Som den står nå er det en 93FD touring med CFpanser, 99spec front, nylakkert bil i fjor, limited edition RO_JA felger på 9x18 og 10x18 med hhv. 245 og 275-dekk, kakimoto catback og åpne filtere, samt stage 3 clutch og lettet svinghjul. Ikke noe hokus pokus, inntil vanntetningen tok kvelden.... Skal man først splitte maskinen, kan man gjøre det skikkelig, så da handler vi litt... Ja, jævelen står litt høyt, det er fikset til den kommer på veien i år. Hevingen måtte gjennomføres da felgene akkurat tok i skjermene bak(den lille leppa), og dette oppdaget jeg i det jeg satte på nyefelgene 24 timer før rudskogen ifjor... Står på gule koni og HRfjærer, med noget ombygget fjæringsskåltopp for å heve greia litt.. Planer for motor: overhalt og streetportet maskin,matchportet innsug, 3mm apexer, raceclearences på alt, lettede og skalperte rotorer BNR stage3 twins i sekvelsiellt-oppsett. Stor FMIC Turboback 3" fra GP sports Fuelkit fra KGparts, med 1600 sekundærdyser, 850 primær, fpr, rail og det som hører med, samt pumpe fra rotary performance. Tenningskit, type overdimensjonert, fra summit racing: ACC-140017 Ignition Coil, AC Delco Style Super DIS Coil CRN-6000-6400 Ignition Box, HI-6R, Digital, Capacitive Discharge CRN-6000-6500 Ignition Box, HI-6DI2, Digital, Capacitive Discharge CRN-730-0891 Ignition Coil, LX91, E-Core Apexi PFC, + mapping av garabedian racing FJO vanninnsprøytningskit, med tilhørende wideband AFsensor. Holder ikke ACTclutchen min(stage3 eller 4), så blir det noe kjeramiske saker fra tilton eller exedy. Diff og girkassebrace fra dragon performance polyforinger i bakdiff.oppheng. stor radiator fra godspeed Blitz SBC-ID boostcontroller med dual solenoid for styring av twins Coiloverkit type tein, eller Eibach senkefjærer med org. dempere. + sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta... vi får se åssen dette går da... effektmål? Det BNRene er god for. :) I usa tok de ut 421 rwhp @17.5 psi i sekvensiell modus, med mer å gå på, og mindre omkringliggende mods. Sekvensiellt oppsett er noe av det som GJØR en rx7 mener jeg(stort register med ladetrykk), så jeg beholder det oppsettet :) Innspill, tanker og meninger? Please feel free to share :) første pakke har kommet, uansett hva damene sier, size matters, always! :lol: GPsports midpipe og bakover, downpipen får jeg fra aikio snart :) andre pakker på vei fra over både storedammen og lilledammen :wink: noen bedre bilder av eksosen :) Eksosen, catback og midpipe fra GPsports, nice and shiney! Diffbrace og transmissionbrace fra dragon performance Innovative LM1. mer på vei i posten, dette er herlige tider :D 8) dekkene mine bare ligger å venter på bakkekontakt og kos 8) ny raddelaist har kommet, og jeg benytter nok en gang en velkjent måleenhet :) virker som gode greier dette :) Katta til dama var mest interessert i esken: næh, steike.... Der kom det jaggu noen deler gitt? 8) Omsveiset efini Ypipe? efini crosspipe: pakninger: Rosinen i pølsa: Lurer på hva disse små pusekattene klarer å trylle ut jeg :twisted: Da var endelig tempen ute nok til at en orker å skru litt.... :lol: eida, bare latskap fra min side. Motoren skal ut og til renovering og oppbygging, så det er jo bare å rive ivei da? Siden jeg ikke har bukker, da de står ute under andre prosjektet, så må jeg plukke drit på toppen istedet. Millioner av slanger, klips og annet shit som virker som om ALDRI har blitt løsnet på... :roll: hmnmm, rart den plutselig begynte å lekke vann på siste turen? :lol: HVA i allverden er denne dingsen her? the infamous "crows nest" GUD BEDRE som jeg gleder meg til å få vekk dette dritet! takk for lån av motorjekk og litt hjelp, GSM :D fikk besøk av en kompis senere, så vi fikk da halt ut dritet til slutt. fant ut hvorfor jeg lakk servoolje skal en si :D hahaha Jeg tror det har vært mus her, Bisquit, har du mus på låven? Spylevæskeslangen er også tygget av serru! :lol: Tør ikke tenke på hvor mye denne kommer til å koste meg :( Fant en koselig liten godbit av en radiator her: :) her er den eneste rusta på bilen, en "crossmember"-sak i tynt blikk, ser ut til at ACen har hengt på denna, så den kastes nok: Frister også å koste på seg nytt ledningsnett, usa skal vel ha 900 dollar for detta :( motor ute forbanna møkkaclutchdritløsning! Mazda får IKKE poeng for dette dritet...! the end Imorgen er det nedstripping av blokk. da er motoren ute, strippet og døttet for transport. Det så....ikke....bra...ut når jeg tørnet motoren: Og når jeg helte på motoren, kom det følgende ut av eksosportene (minus oljen) jeg frykter skadet vannport i ett eller to hus :( Venter på svar nå fra Blennowen(rotary performance) i Sverige. Endret April 20, 2009 av WireD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xplot Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 stilig :) skal kikke innom fler ganger ja, hvor dyrt så langt? Siter MB 200TE 90' x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.