Gå til innhold

Høyt tomgangsturtall på g20 bensin motor

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei! Sliter med høyt tomgangsturtall på min starcraft g20 87- modell. Det er en 5,2 liter bensin motor.

Prøvde å bytte temp. måleren i motoren uten å lykkes. Turtallet er ennå svært høyt og ustabilt.

Noen som har noe annet forslag til løsninger?

Motoren går akkuratt som om den går på choke, å jeg får ikke bilen eu-godkjent før det fikses :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sliter med høyt tomgangsturtall på min starcraft g20 87- modell. Det er en 5,2 liter bensin motor.

Prøvde å bytte temp. måleren i motoren uten å lykkes. Turtallet er ennå svært høyt og ustabilt.

Noen som har noe annet forslag til løsninger?

Motoren går akkuratt som om den går på choke, å jeg får ikke bilen eu-godkjent før det fikses :(

kan være at motoren suger falskluft en plass...prøv me startgass rundt forgasser og slangetilkoblinger...øker turtallet mer er det lekasje på pakning/vakumslanger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage at jeg ikke leste første posten din godt nok.

Oppfatter det slik at du har vært på EU-kontroll og fått mangel på avgassen.

-først må jeg spørre om det ryker av den når du akselererer?

-vet du noe om hvor høy CO. O2 eller HC bilen fikk på EU?

Ja det stemmer!

Men det ryker ikke av den når jeg akselerer.

Fikk 4,60 i målt avgass.

5.2 liter?? er det en gammel 327 du har?

er det forgasser eller insprøytning?

mest sannsynlig 305 v8 cid/ 5 liter fuelinection(ser ut som en forgasser). Lurer på om motoren kalles tpi motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sannsynlig 305 v8 cid/ 5 liter fuelinection(ser ut som en forgasser). Lurer på om motoren kalles tpi motor.

Det er nok en 305 TBI (Throttle Body Injection) :)

Se at ikke det drypper fra de to store dysene på tomgang og når du ruser den littegrann. Gjør den det så kan det være tegn på dårlige dyser.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider