Gå til innhold

spørsmål ang wag com

Ranger emnet

superalex

Anbefalte innlegg

jeg lurte litt på om jeg skal skaffe meg en sån wag com ;) men har ikke noe peiling med det har aldri vært borti det.

så lurer på et par ting;)

hvor får du kjøpt en bra en?

kan man fu.. hele systeme til bilen vis man ikke har peiling?

hva kan man foreksempel gjøre med denne?

og lønner det seg?

Audi a4 b6 1,8t quattro 2003

Mercedes clk 200 komp 2002

Ford granada 2,0 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner kanskje noen på finn.no, autodb.no eller andre bilrelaterte sider. Ebay kanskje?

Du kan fucke opp en del, men hva skal du bruke den til?

Normalt blir denne brukt til å lese av feilkoder, adde mer hardware til f.eks. nytt tilbehør, forandre KM-stand og en del mer.

For å si det slik så er det fult lovlig å bruke denne, men det er ikke lov å stille kilometerstand så lenge du ikke har gjort store forandringer i motoren etc.

Om det lønner seg? Hva skal du med den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du fucke opp ting, men hvis du tar en full scan og lagrer den så har du alle kodene og kan gå tilbake.

Ikke kjøp deg noe jalla-greier på finn eller ebay!

Kjøp en skikkelig vag-com kabel hvis du skal ha. Disse billig-greiene holder svært sjeldent det de lover.

Du kan ikke forandre kilometerstand med vag-com.

Småting du kan gjøre er f.eks. å lese av feilkoder, grunninnstilling av xenonlys, forandre antall blink ved "touch" av blinklyshendel (fra 3 til 1 eller 4 osv)... Selvfølgelig masse mer som jeg ikke kommer på.

100 % verd pengene spør du meg!

Her kan du kjøpe:

http://www.obd2.no/

http://www.ross-tech.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stress og lære seg varen og kodene?

Selve softwaren er rimelig rett fram. Det er litt stress å vite hvilke koder man skal legge inn for å forandre på ting. Man finner "alle" kodene på nettet så det er det det står på...

Det kan være litt risky å bare å ture fram, men selve softwaren sier også "dette er ok" og "les manualen før du forandrer noe her".

Altså man kan ikke lære seg kodene, man må finne dem på nett.

F.eks. her:

http://wiki.ross-tech.com/index.php/Audi_A4/S4/RS4/Cabriolet_%288E/8H%29

Lenke til kommentar
Del på andre sider