Gå til innhold

Hvilken bakaksel tåler mest juling?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Tror dana'n tåler mest ja.

 

Mange av bakakslingene blir berre modifisert til å tåle meir. En av de mest kjente er vel Ford 9", men du kan også modde Chevy 12-bolt til å tåle en del.

 

I USA får en kjøpt bolt on Ford 9" for 1. Gen Camaro.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dana 60 er vel sterkest orginalt.

Ford 9" er sterk men ikke uknuselig orginalt, har du feste og "litt over gjennomsnittet" med hk så ryker dem uten problemer.

Det beste er aftermarked 9" fra feks. Strange. Har du masse effekt/moment og like mye feste finnes det faktisk Ford 9" baserte aksler med 10" kronhjul.

Chrysler 8,3/4" er også en ganske holdbar aksel.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dana 60 ville ikke jeg brukt heller, er jo mer en lett lastebil aksel det.

Ford 9" eller en preppet 8,3/4" Chrysler ville jeg gått for.

Men det er visst forskjeller på 9" aksla, noen tåler mer enn andre. Dette er noe man bør sette seg inn i før kjøp.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha 9" ford på bilen min når AMC 20 akselen tar kvelden iløpet av sommeren hvertfall! Grunnen til det er ett ENORMT utvalg av hi-perf. deler samt at akselen er av banjo type - en senterseksjon med gate utveksling og en med drag utveksling:D

At det er ett FoMoCo produkt driter jeg i... hehehe

 

EDIT: fikk høre av en kompis nå at volvo stikkakslinger i 8,3/4 mopar aksel er en hit, veldig bra legering i volvos stikkaksler.

 

sjekk denne link for mye bra info om aksler, tech library.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jo en aksel under bilen min da, men jeg husker ikke hva den er, Viss det er orginal akselen som sitter der så er den en 8,3/4" Så da kan jeg vel bare bruke den. Inntil den går til helvete.

 

Challengeren kom jo faktisk orginalt med Dana 60 aksel. Hemi bilene med manuell kasse hadde Dana 60 som standard, var option på Hemi med automat og 440 bilene.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo bare å bruke opp orginal akselen først, kan jo hende den holder ei stønn på gata med 600 hk..

Titta under en gul six-pack charger en gang og fant ut at dana 60 er like svær som alle skal ha det til:)

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår