Fastlane09 Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Jeg har blitt fortalt at bilen min er klargjort for hengerfeste.. Vil det si det samme som om at alt det elektriske er klart og at det bare er å montere festet? Siter Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2 Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Jeg har blitt fortalt at bilen min er klargjort for hengerfeste..Vil det si det samme som om at alt det elektriske er klart og at det bare er å montere festet? Høres rart ut hvis bilen din er klargjort for hengefeste og ikke satt på selve hengerfestet. Tviler på at dem har tatt ut hele interiøret, som dem må gjøre for å legge det elektriske til hengefeste på denne bilen, uten å montert selve kroken. Hvis det er gjort så er det nok ikke gjort i fra fabrikk. Da er det i såfall gjort i ettertid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fastlane09 Skrevet April 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 De som har greie på dette sier at det har med styreenheter og denslags å gjøre... Det sies også at om den ikke hadde vært klargjort for hengerfeste at det ville ha kostet meg over kr 40.000,- om jeg skulle ha ettermontert krok på bilen! Siter Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2 Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Kan du ikke bare skru av dekslet i bagasjerommet og se om det er lagt opp ledninger der a? Vet ikke hvor omfattende det er å montere hengerfeste på B8en, men på min bil hadde de bare henta strøm til div. lys fra ene baklyset. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Kan du ikke bare skru av dekslet i bagasjerommet og se om det er lagt opp ledninger der a? Vet ikke hvor omfattende det er å montere hengerfeste på B8en, men på min bil hadde de bare henta strøm til div. lys fra ene baklyset. Dette er ikke så lett på nyere biler pga canbus og pæreovervåkning... man får fort masse rare feilmeldinger hvis man bare henter strøm fra et baklys. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Dette er ikke så lett på nyere biler pga canbus og pæreovervåkning... man får fort masse rare feilmeldinger hvis man bare henter strøm fra et baklys. Egentlig det jeg tenkte meg ja. MEN, hvis man skrur opp der så burde man jo se om det er lagt opp kabler uansett vel? :) Et sted må jo signalkablene gå ut av bilen hvis det er gjort klart. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 De som har greie på dette sier at det har med styreenheter og denslags å gjøre... Det sies også at om den ikke hadde vært klargjort for hengerfeste at det ville ha kostet meg over kr 40.000,- om jeg skulle ha ettermontert krok på bilen! Da jeg var å hørte på pris på nye B8 så fikk jeg beskjed om at å ettermontere krok ville komme på ca 20000kr. Dette er fordi at interiøret må ut og dem heter strøm til strømkontakten på kroken i strømstyrings enhet dasjbordet. Dette har som nevnt før i tråden med pæresjekk o.l. å gjøre. Samt at hvis du har ryggesensor så blir denne koblet ut når du setter i kontakten som er på hengeren i strømkontakten på bilen. Sånn at det ikke piper hele tiden fordi den tror at det er en hindring bak bilen når hengeren er tilkoblet. Så det er dessverre ikke så enkelt lengere som det var før å bare hente strøm i fra en av baklyktene. Så det billigeste er å bestille krok når man bestiller bilen ny. Da koster det tett oppunder 10000kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fastlane09 Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Kan du ikke bare skru av dekslet i bagasjerommet og se om det er lagt opp ledninger der a? Vet ikke hvor omfattende det er å montere hengerfeste på B8en, men på min bil hadde de bare henta strøm til div. lys fra ene baklyset. Jeg tok løs dekslet til høyre baki bilen og der var det jo et helt sikringsskap nok til å fylle strøm til en liten Nord Norsk bygd.. Til venstre baki er forsterkeren ikke no mere som jeg så. Siter Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2 Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fastlane09 Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Da jeg var å hørte på pris på nye B8 så fikk jeg beskjed om at å ettermontere krok ville komme på ca 20000kr. Dette er fordi at interiøret må ut og dem heter strøm til strømkontakten på kroken i strømstyrings enhet dasjbordet. Dette har som nevnt før i tråden med pæresjekk o.l. å gjøre. Samt at hvis du har ryggesensor så blir denne koblet ut når du setter i kontakten som er på hengeren i strømkontakten på bilen. Sånn at det ikke piper hele tiden fordi den tror at det er en hindring bak bilen når hengeren er tilkoblet. Så det er dessverre ikke så enkelt lengere som det var før å bare hente strøm i fra en av baklyktene. Så det billigeste er å bestille krok når man bestiller bilen ny. Da koster det tett oppunder 10000kr. Jeg mener at det er det de mener med at den er klargjort for hengerfeste at ledningsnettet er lagt klart?!? ikke vet jeg finner vel ut av det etterhvert ;) Takker for at dere deler det dere vet :D Siter Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2 Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Som jeg har skjønt det så ligger det ikke noe ledninger klart for hengerfeste, så alt må legges opp hvis man skal ettermontere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fastlane09 Skrevet April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Som jeg har skjønt det så ligger det ikke noe ledninger klart for hengerfeste, så alt må legges opp hvis man skal ettermontere. Mye mulig Siter Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2 Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 monterte hengerfeste på min, avtagbart westfalia kjøpte med ledningsnett. ganske greit og montere og, de fleste bilene har kontakter for hengerfeste og div, fikk nye plugger med til mitt som jeg bare plugga inn under dashen. Skal se om jeg finner linken til der jeg bestilte og. Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg