Gå til innhold

trenger hjelp til motoroppsett

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en b230ft motor, eneste jeg har gjort er å bytta wg så jeg får justert trykk, alu cooler 2,5", 3"eksos og ecomax chip.

videre planer jeg har er å bytte til en 16t turbo som jeg kjøpt,

skal også bytte dyser, chip, kjøpe gullboks å chippe den, justerbar btr.

 

kunne tenkt meg rundt 250-70hk

 

Så kommer spørsmålene

1: må jg bygge om lmm til 3" og evt hvorfor?

2: trenger jeg ei kraftigere bensinpumpe?

3: er denne btr grei? http://www.misab.se den som heter 394

4: hvilke dyser bør jeg bruke? vurderte "r-sport" 968 men ble ikke anbeafalt dem...

5: Bør jeg skaffe meg bblambda evt hvilken?

6: går det greit å droppe vannavkjøling på turboen?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: ja. Bare bytte ut "tunellen" med et eksosrør i 3"

2: ja.

3: ja den passer fint.

4: grønne R-dyser (968) fungerer kjempe fint. Da kan du droppe formotstandene også. (de har ikke noe med "r-sport" å gjøre!)

5: nei. Er ikke vits å bruke 3000kr på det når du kan kun bruke den til å justere bensintrykksregulatoren din.

6: Nei da blir den for varm.

 

5-extra: Bare betal noen med en bredbråndslambda til å bli med deg ut og kjøre i 5 minutter. F.eks ei sjappe hvor dem selger sånnt gjør det sikkert for noen hundrelapper. :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :)!

Har du noe tips til bensinpumpe? tankpumpa kan vel bare være?

Hvorfor bør jeg egentlig bygge om lmm til 3"? resten av luftslangene er jo 2,5"

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å spørre litt rundt etter ei pumpe som klarer 350 turbo-hester :)

Trur det ligger noen til salgs på forumet her!?

 

LMM'n måler jo hvor mye luft som kommer inn, og det er jo plass til endel mer luft i et 3" rør :)

men ville nok bytta resten av gata mellom luftfilter og turbo samtidig.

Ikke lage flere flaskehalser enn nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har både pumpe til tanken din og ei 044 bosch nye til deg;P bmw forpumpe og bosch 044 hoved pumpe så har du så du klarer deg da:P

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, trukke det.

 

Eneste er hvis 044'n "vil ha" mer enn matepumpa klarer å levere, så den begynner å suge på egenhånd. Da blir den fort sliten.

 

Ring kai på krb: http://www.krbtrading.no/ og spør. Han har god kunnskap med disse pumpene.

Han pleier å være ganske dyr, men går ann å høre hva han har hvis han mener du burde bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår