Gå til innhold

spm. ang. motorbytte volvo 740.

Ranger emnet

handerrederrehanja

Anbefalte innlegg

hey eg har en 1989MOD volvo 740GLE med 2.3L injection motor og automatgir

også har eg en 1987MOD volvo 745GL med 2.3L Forgasser motor og manuell gir.

eg vil ta motoren og girkassen fra 87MOD og flytte dette over i 89MOD sammen med Injection fra 89MOD.

noen som vet om dette blir vanskelig eller kan forklare meg kordan eg gjør dette?

MVH Stian

- Opel Omega B 1998 2.0 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal altså bytte ut innsprut-motoren med forgasseren, eller skal du flytte over innspruten på forgassermotoren? Hvis det er det siste, trenger vi å vite motorkodene.. b230a/k-b230E/F osv..

Girkassebytte er enkelt.. Må bytte mellomaksel, samt jorde ei ledning som går til "startsperren" i automatgirkasse-nettet.. Hvis ikke får du ikke start når du har bytta girkasse..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal altså bytte ut innsprut-motoren med forgasseren, eller skal du flytte over innspruten på forgassermotoren? Hvis det er det siste, trenger vi å vite motorkodene.. b230a/k-b230E/F osv..

Girkassebytte er enkelt.. Må bytte mellomaksel, samt jorde ei ledning som går til "startsperren" i automatgirkasse-nettet.. Hvis ikke får du ikke start når du har bytta girkasse..

eg skal flytte innspruten over på forgassermotoren samt manuellkassen og sette den i 89Modellen

aner ikke hva motorkodene er hva er forskjellen?

- Opel Omega B 1998 2.0 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om insprøytnings motoren har dårlig komp så overhal den heller. det er mye bedre enn å bygge om en forgasser motor til innsprut.

for å bygge om en forgasser motor til innsprøytnings motor så må du borre på hull til svinghjulsføler, tette hullet i blokka etter tenningen, sette over tenningen i bakkant av toppen, tette hullet etter mekanisk bensin pumpe, sette over innsug og bensingalleri osv. kommer ikke på mer men det er en lang liste :P som sagt er det enklere å bare overhale den du har. da får du jo og en motor som er så godt som ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det kermitt sier ja.. Er vel annen komp i b230F også? Dem har vel litt nedsenk i stemplene, mens b230a ikke har det.. Eller?

Tette hull etter tenning? Det trenger han jo ikke, da tenninga står i bakkant allerede på b230a i 740, eller?

Men, ja, du må ha hull til svinghjulsføler, noen b230a har dette.. Du har mest sannsynlig dette på din forgasser motor, så da er det bare å flytte over føleren..

Må også bytte over bankesensor?, tempføler og slikt. Dette er rimelig enkelt, da du mest sannsynlig har samme topp på forgassermotoren, som innsprutmotoren, så hullene er der allerede. Så må du jo flytte over hele innsuget og alt på den siden av motor, så må du bytte fordeler.

Dette er omtrent alt du trenger å gjøre. Er vel noen småting til, men husker ikke alt i farta.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider