Gå til innhold

s4 fanger på a4 og delenr på fester..... hjelp...

Ranger emnet

bull7

Anbefalte innlegg

mine støtfanger fester er ødelagt. og må bestille nye hos møller. dem på møller vet ikke hva som passer. jeg aner ikke om de som sitter der er riktig da fangern satt på bilen da den ble kjøpt. sitter vanlig a4 fester der. men jeg har orginal s4 fanger på bilen.

skal jeg bestille fester til s4 eller a4?

alle svar motas med stor takk. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta delenummer fra delene som er ødelagt f.eks. Men om du mener de stengene som stikker ut hvor du skal tre en umbrako gjennom, så er det bare å bestille til A4. Sporene på siden passer også overens hos S4 og A4. Ellers så er det vel ikke noe forskjell? Audi orker ikke bruke penger på å lage forskjellige fester. Kjøp A4-fester om det er en del av bilen som er ødelagt. Om det er en del av fangeren som ikke er der, så må du bestille fra S4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta delenummer fra delene som er ødelagt f.eks. Men om du mener de stengene som stikker ut hvor du skal tre en umbrako gjennom, så er det bare å bestille til A4. Sporene på siden passer også overens hos S4 og A4. Ellers så er det vel ikke noe forskjell? Audi orker ikke bruke penger på å lage forskjellige fester. Kjøp A4-fester om det er en del av bilen som er ødelagt. Om det er en del av fangeren som ikke er der, så må du bestille fra S4.

Rolig nå plogen :P

Stengene du refererer til kalles støtfangerbraketter, og de er forskjellige fra A4 til S4. (Se ombygging til S4 front: http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=09182&ASP=5406826&Type=Audi&Model=A4&Year=1997&Back=WA_Katalog[P]ASP=5406826[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=1997[O]amp;Klasse=11 )

De justerbare festene helt ute på tuppen av brakettene som fangeren blir skrudd i, er ca 9 cm høy på S4 og 5-6 cm på A4. Så original S4 front på A4 brakett går ikke bra. Det samme på aluskinnen inne i fangeren, 9cm på S4 og 5-6 på A4.

Dette er iallefall slik det var for meg når jeg skulle bytte til S4 front :)

Om du skulle trenge de originale A4 brakettene, så har jeg to stykker til salgs for en billig penge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig nå plogen :P

Stengene du refererer til kalles støtfangerbraketter, og de er forskjellige fra A4 til S4. (Se ombygging til S4 front: http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=09182&ASP=5406826&Type=Audi&Model=A4&Year=1997&Back=WA_Katalog[P]ASP=5406826[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=1997[O]amp;Klasse=11 )

De justerbare festene helt ute på tuppen av brakettene som fangeren blir skrudd i, er ca 9 cm høy på S4 og 5-6 cm på A4. Så original S4 front på A4 brakett går ikke bra. Det samme på aluskinnen inne i fangeren, 9cm på S4 og 5-6 på A4.

Dette er iallefall slik det var for meg når jeg skulle bytte til S4 front :)

Om du skulle trenge de originale A4 brakettene, så har jeg to stykker til salgs for en billig penge ;)

Say whaaaat?

Jeg bare skrudde på S4 fangeren min jeg. Byttet ingen fester noe sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar. ja det stemmer nok at mine a4 fester som sitter på bilen er feil. jeg får på fangern på de orginale a4 festene men jeg har 2-3 cm mellomrom mellom fangern og framskjermer/fronten. og på sidene vil ikke fangern henge noe særlig eller. er man så vidt borti den så detter fangern ned på sidene. så da skjønner jeg grunnen til det.

så nå er nye s4 fester bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plogen og Alex, det virker som det er noe snodig med A4-S4 ombyggingstullet.

Jeg kjøpte org. S4 front av flissunder motorservice som hadde solgt flere slike til kunder som meg tidligere, og aldri fått tilbakemelding om at de ikke passa, de trodde at den ville passe rett på.

Men slik var det ikke, de originale festebrakettene mine er mye mindre enn S4 brakettene. Jeg måtte ut med 2000kr til for å få nye føringsstykker på siden (de man klipser fangeren i på siden), og S4 festebrakettene.

Tror du det kan ha noe med pre-facelift kontra facelift alex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider