Gå til innhold

for lite strøm til musikkanleget?!?!?!

Ranger emnet

pantage

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har ein russebil med eit musikkanlegg som er heilt sjukt. 2stk 15" kicker og ein drøss med andre høgtalere. problemet er at vi ikkje finn ein måte å få nok strøm til anlegget. vi har prøvd 2batteri 70amper + eit 8 amp agrigat + 2 små ladere. dette førte til at agrigatet røk. No er vi starta på russetida, og vi er tomme for idêar.

Er det nokon som kan hjelpe oss med dette problemet?

Takk på forhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags russebil er dette da? Dere trenger sannsynligvis mye større dynamo, eller dere kan prøve å sette inn en dynamo til hvis det er plass til det.

Men 8amp aggregat og to små ladere hjelper ikke stort ihvertfall... et anlegg som deres kan fort trekke et par hundre ampere, og da trenger dere ladestrøm deretter. Sjekk også at dynamoen dere har er i orden, det er ingen selvfølge.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2stk 15" kicker og en drøss med høyttalere trekker ikke en dritt strøm, men hvis dere har kraftige FORSTERKERE i bilen, så trekker nok de litt ja... Dere trenger en skikkelig dynamo, og et par batterier (like)

Hihi... second that :)

8 ampere? hmm... forsterkerne mine trekker 20A tilsammen bare jeg skrur de på uten at de spiller.

Et godt aggregat og en 100A lader må da være tingen? Få lånt eller leid noe sånt.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8A hørtes veldig lite ut til å være en aggregat. Sikker på dette ikke var 8A i 220V ? Blir jo isåfall noe helt annet.

At aggregatet røk pga den var tilkoblet to små ladere virker jo litt merkelig. Spørs om det kanskje var en annen årsak til det.

Derimot å bruke to små ladere er nok ikke helt ideellt nei.

Bør nok få tak i en forholdsvis stor lader.

Biltema har noen ganske billige på rundt 40A. Om det er tilstrekkelig kommer helt annpå hvor lenge dere skal spille på full guff.

Jeg har en slik en i garasjen og det holder for mitt bruk når jeg driver litt testing og slik, men da sitter jeg heller ikke i timesvis på full guffe.

Endret av TrustNo1

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider