Gå til innhold

Haansi's Audi A4 Avant TQ Ambition 1999 [BILDER]

Ranger emnet

Haansi

Anbefalte innlegg

Dette er hvorfor jeg prøver å gjøre mest mulig selv nå. Føler meg lurt hver gang jeg henter bilen fra et verksted.

Verste var da jeg hadde avtalt en pris og den ble 700,- dyrere plutselig. Spurte hvorfor. De hadde byttet en skiltlyspære bak og det ble en del demontering og greier bla,bla bla.. Måtte nesten le litt av situasjonen. Han ga seg da han skjønte at jeg hadde snøreing på hvordan disse blir byttet. Men sikkert mange som går fem på. Derfor de prøver.

Hvordan sjekker du ladetrykket ditt? Via vagcom eller turbotrykksmåler?

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 504
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sjekker trykket med vag-com :)

Nå har bilen vært hos verkstedet igjen, og de kunne fortelle at wastegate-klokken min lukket meget dårlig. Ser altså ut til at det er det som er problemet.

Samtidig mente de at turboen hadde preg av å være slitt, så da er det vel bare å se etter en K04-15 med en gang :)

Kjipent, men heldigvis er turbobytte ganske greit selvarbeid å gjøre på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgene mine er:

- Kjøpe kinakopi av K04

- Kjøpe en billig og brukt K03

- Kjøpe en K04 av en her på forumet, og flytte over eksoshuset.

Noen som vet hvordan det er å flytte eksoshuset fra K03 til K04? Er det en grei jobb? Passer det, og skal det gå greit så lenge eksoshuset er intakt?

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest noe om de turboene der? Noe peil på hvor jalle de er?

K04en der har hvertfall 5bolts flens ut, og er derfor ikke bolt on. K03en der ser derimot mer interessant ut.

Er vel ikke tvil i at de er kinakopi, mtp. prisen! Men sendte selger en mail, og han svarte så;

hei!!

jeg har personlig brukt alle disse turboene (testet) aldri hatt noe

galt med dem

http://ghostextreme.no/catalog/index.php?cPath=163_1784

Daniel Mortensen

Ghost Extreme Customs A/S

http://www.ghostextreme.no

xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner igjen bildene av denne, hentet fra Ebay:P hehe

[-1986 VW Jetta 1.6 -]