Gå til innhold

Haansi's Audi A4 Avant TQ Ambition 1999 [BILDER]

Ranger emnet


Haansi

Anbefalte innlegg

  • Svar 504
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den var så jævlig rå den bilen. Dere aner ikke! En bil som bare må oppleves :):)

 

Men angående chip:

 

Vi fikk inn programvaren, men det viste seg at bilen min ikke lader skikkelig. Den lader bare 0,3 bar, pga en lekkasje på en vakumslange. Vi pumpet luft inn i systemet og hørte lekkasjen, men vi greide ikke komme til den skikkelig. Så bilen min er ferdig chippet og klar til å lade 1,2bar, men jeg må bare få tettet lekkasjen. Satser på at det går greit :)

 

Bilen brukte hvertfall mye mindre bensin. lå på 0,6-0,7 når jeg lå i 100-120 hele veien hjem fra volda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D

 

Skikkelig beskrivelse av problemet mitt:

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=156740

 

Var å chippet bilen min i går, men fant i tillegg ut at den ikke lader skikkelig fordi jeg har en lekkasje. Etter chip lada den 0,3bar under load, noe som er 0,9bar for lite. Vi blåste luft med kompressor inn i innsuget, og hørte lekkasjelyden komme ut under innsuget en plass. Etter mye feilsøking frem og tilbake fant vi ut at lekkasjen kom fra det røret som går av først på innsuget.

 

Hvis noen skjønner hva jeg mener, så er det røret som går fra den "klokken" som som sitter over N75-ventilen, og som fører til en enveisventil som har med noe blandingsforhold å gjøre.

 

Det var hvertfall der lyden kom fra. Når vi nappet av slangen der og tettet den, kom det ikke noe lyd. Da var alt pottetett. Virket som om lyden kom fra under innsuget, til høyre bak for motorblokka en plass.

 

Så spørsmålet mitt er..

 

Hvor ender dette røret? Hvordan kan jeg komme til der? Hva er det som evt kan skape denne lekkasjen? En dårlig slange? Var en kraaaaaftig lekkasjelyd. Nesten så man skulle tro at det var en slange som stå åpen.

 

Håper det er noe hjelp å få her De som chippet mente det var et vanlig problem på 1.8t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner egentlig å lure på om denne chippen gjør jobben sin likevel..

 

Jeg tok av den slangen som sannsynligvis skaper lekkasjen jeg har, og tettet igjen med en kraftig gummipropp både på innsuget og på slangen jeg tok av. Tok en kjøretur med vag-com, og da ladet bilen 0,55bar ved høyeste registrerte ladetrykk. Dette er jo alt for lavt for å være chippet?

 

Her kan dere se logg:

http://dump.no/files/2d3f0d105177/asdasdas.html

 

Jaja, jeg får få tettet lekkasjen først slik at alt er 100% hos meg, så får jeg ta en ny måling. Men tror egentlig den loggen der er ganske bombesikker.

 

Så får jeg ta det derfra.

 

noen som har innvendinger her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist:)

 

Det røret som du no tettet går det inn på innsuget?

Visst det gjør det vil jo trykket lekke ut der borte vi hørte lyden..

Altso istedet for att trykket går inn til sylinderene so blåser det ut i frisk luft og da hjelper det ikkje og tette røret der ved lmm om du skjønner

 

Det er absolutt ikkje for å snike meg unda men hadde eg vert deg so ville eg tatt av insuget og sjekka ka som lekker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Odd, og takk for overlegen service :)

 

Hmmm, var det ikke sånn at denne ventilen var en enveisventil? Altså, at det røret vi fulgte kun går en vei? Fra innsuget ved LMM altså? Då skulle det jo i teorien gjøre det pottetett ved at jeg tettet der... Kanskje jeg har misforstått noe :)

 

Skal uansett få en audimekaniker-kompis til å se på bilen nå i uken, så da får vi det endelige svaret :) Han skal skru av innsuget og se hva som er å finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår