Gå til innhold

Problemer med Klimaen på 100 c4

Ranger emnet

Gjone

Anbefalte innlegg

Her forleden dag ville ikke vifta begynne å blåse verken kald eller varm luft. Var liksom ikke noe fart. Dagen etter fungerte alt som det skulle. Helt frem til i kveld, når jeg startet bilen fungerte det ikke. Men under kjøreturen kom det plutselig igang igjen og blåste både varmt og kaldt...

Noen som vet hva som kan være på fære? Har bestilt time for å bytte AC væske, men gidder ikke det om det er noen ulumskheter på gang..

Erik

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har jeg endelig fått knotet meg til å feilsøke klimaen. noe som var ikke var noe problem. Fikk ikke opp noen feilkoder.

Så har tenkt å prøve å fylle ac væske. Er det noen spessiell væske jeg skal ha til bilen. Tenkte å ta det gjennom en bekjent, men vil gjerne vite at det blir korekt.

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du vil også kunne se det på hvilken type radiator du kjører med. R134a "krever" tynn plastradiator, mens R12 har en stor tykk radiator. Sistnevnte radiator blir for lite effektiv på R134a.

Ved ombygging fra R12 til R134a må pakninger byttes på hele anlegget. R12 selges ikke lengre for AC, men du kan nok sikkert få tak på den om du vil.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Godt å vite.

Men det må være noe galt et sted, når jeg starter bilen starter ikke vifta, men om jeg gir på litt, fra 100 og oppover, begynner den å gå. Og da er alt som det skal være. Noen av dere som vet hva det kan være, jeg sliter litt med å forstå den elektronikken som er på klimaen, er så komplisert. Hehe

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da har jeg endelig somlet meg til å ta en kikk. Er motoren til vifta som har gått. Starta bilen og dunka litt på motoren og da gikk den tregt. Så sikkert børstenene som er slitne. Så får bel bytte den til uka. Noen her som har gjort det før? Hvor lang tid tar det ca.

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider