Gå til innhold

Opel astra luftmassemåler problem?

Ranger emnet

NextroZ

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat kjøpt meg en Opel Astra F 94 1,8i (XL30801).

Har problemer med tomgang og forsovet når jeg kjører også, av og til mest når det er mildvær så stopper motoren, først holder den 1600 omdr en 10-40 sekund før den så stopper. I neste øyeblikk kan den stå å hoppe mellom 1000-3000omdr før den til slutt stopper, når jeg kjører og slipper kassen så er det på en måte akkurat som motoren kutter en stund, altså et røkk men så siden jeg har hastighet dreger det den framover, så trør jeg på litt og slipper og det samme skjer igjen et røkk..

Har skiftet plugger og tenningskabler, eneste jeg kan tenke meg som er igjen er luftmassemåleren som fjusker? Er det et kjent problem eller? Er bare når motoren skal bakke at den stopper, når jeg kjører eller drar på drar den som en kule framover, så ka det kan være er ikke godt å si:S, noen som har noen forslag?

Takk på forhand:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt mixing og trixing å lesing på forskjellige forumer fant jeg problemet:P, Fulgte denne guiden http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1194007453 og problemet forsvant. Det var den breather jeten og hullet inni denne 1,6mm som hadde gått tett så den fikk ikke noe luft og derfor fjusket noe veldig:),

Har nå skrudd den av og renset denne grundig før jeg til slutt brukte trykkluft å fikk hullet rent. Anbefaler andre som skal fixe problemet med å stikke en 1,5mm2 kobber ledning eller annen tråd for å rense hullet. Man må ikke ha noe større enn 1,6 hvertfall da kan du få andre diverse problemer.

Endelig bakker opel min som en gammel klokke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider