Gå til innhold

Elektrisk på G60 motor!!

Ranger emnet


colaboy85

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf 2 cl 90mod.. skall ha inn en G60 motor.

hvordan er det å koble opp det elektriske fra G60 motor`n og over til Golfen min???

Må jeg bytte hele el nette i bilen??

men det må vel gå å bare koble seg på det orginale el anlegge i bilen??

 

kan noen forklare meg hvordan dette gjøres?? :)

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du har det nye typen el nett så skal G60 motor nettet passe i sikrings boksen.

 

det letteste å kjenne igjen gammel og ny type nett er hvor varsel blink lys knappen er plassert. sitter den på ratt stammen så er det den nye typen, sitter knappen på dashen så er det gammel så da kan det bli problemer. :)

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du har det nye typen el nett så skal G60 motor nettet passe i sikrings boksen.

 

det letteste å kjenne igjen gammel og ny type nett er hvor varsel blink lys knappen er plassert. sitter den på ratt stammen så er det den nye typen, sitter knappen på dashen så er det gammel så da kan det bli problemer. :)

 

Jeg har det ledningsnettet med nødblinklys brytern på rattstammen ja :)

er det et eget ledningsnett til motor`n sånn at det er bare å kobble seg på det nettet som ligger i bilen??

Endret av colaboy85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ledningsnettet med nødblinklys brytern på rattstammen ja :)

er det et eget ledningsnett til motor`n sånn at det er bare å kobble seg på det nettet som ligger i bilen??

 

stemmer. har aldri gjort den ombygningen før men er ganske sikker på at G60 nettet passer i sikrings biksen din. jeg bygger om til vr6 å der passer det så det går nok bra :)

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold det ledningsnettet som er der og bygg om til datasprut. Sprutet/motorstyringen på G60-motorene er ikke akkurat kjent for å fungere feilfritt ;)

 

det kan kødde ja men har aldri hatt problemer med det. pleier som regel å være dårlig jording osv.

 

men data sprut er fine greier ja men man må ha litt peiling da :)

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold det ledningsnettet som er der og bygg om til datasprut. Sprutet/motorstyringen på G60-motorene er ikke akkurat kjent for å fungere feilfritt ;)

 

Nå er det vel strengt tatt ledningsnett og sensorer som er problemet, ikke selve sprutet.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel strengt tatt ledningsnett og sensorer som er problemet, ikke selve sprutet.

 

Ja, er fullstendig klar over det. Derfor jeg skrev gå over til datasprut, er ikke mange ledningene det trenger for å fungere. Disse kan med fordel legges opp separat. Det originale sprutet, tenker da på dysene og fuelrail, kan brukes sammen med datasprutet. Vet om flere som har gått over til datasprut (på G60) siden det originale omtrent aldri fungerte 100%.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har nevnt bensinpumpe? pumpa til monojet skal levere max 1.2bar :) så den blir for liten, matepumpe kan beholdes, men trykkpumpe må byttes til en med mere kraft i :) fra kjet eller g60

 

siden bilen er CE2 i ungangspunktet, så er dette mer eller mindre plug'n'play. sier mer eller mindre, for erfaring sier at det faktisk aldri er helt plug'n'play uansett :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har nevnt bensinpumpe? pumpa til monojet skal levere max 1.2bar :) så den blir for liten, matepumpe kan beholdes, men trykkpumpe må byttes til en med mere kraft i :) fra kjet eller g60

 

siden bilen er CE2 i ungangspunktet, så er dette mer eller mindre plug'n'play. sier mer eller mindre, for erfaring sier at det faktisk aldri er helt plug'n'play uansett :)

 

Jeg skulle få med pumpa som sitter i tanken på den Corrado`n jeg skall kjøpe motor`n av! men det er sikkert ei pumpe under bilen?? eller har den bare en pumpe i tanken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår