Gå til innhold

Fjerne servo

Ranger emnet

KimAndre

Anbefalte innlegg

Den blir ufattelig tung på rattet.. Vri på rattet uten motor igang, så ser du hvor tungt det blir.. Er slitsomt i lengden.. :p

Du må nok bytte til ei tannstang som er beregna ikke-servo.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en gammel granada 2.8, der jeg fikk lekkasje i ene servoslangen. Tok av reima, og kjørte, dette gikk greit både stillestående og kjørende tross mindre ratt og uten servo.

Hadde "ny"slange liggende men kom aldri så langt, bilen greide seg faktisk fint uten.

Hører vel med til historien at han jeg kjøpte bilen sa at det lakk litt servoolje men han fant ikke ut hvor, hadde prøveskilt på bilen, dreiv på å skulle parkere, med full sving, og det røyk, noe jævlig. Da sto spruten rett på ene eksosmanifolden, da skjønte jeg hvorfor det var fuktig der, selv etter skifte av toppdekselpakninger, kunne ikke skjønne hvorfor den olja var så fin heller....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir ufattelig tung på rattet.. Vri på rattet uten motor igang, så ser du hvor tungt det blir.. Er slitsomt i lengden.. :p

Særlig ved parkering/lukeparkering. :)

Servo er en genial oppfinnelse, og det å ha servo er fantastisk. Å kjøre uten servo går veldig fint, men av og til er det noe dritt, særlig ved parkering, eller 90 graders svinger i lav fart. Noe som i og for seg også er ille er overgangene, for eksempel piggdekk til sommerdekk, eller når du går fra bil med servo til bil uten.

Jeg ser bare det positive i servoen, og skjønner ikke hvorfor du vil kjøre rundt i et gammelt dråg med trailer-ratt.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løsningen til honda fyren suger balle..

http://flyinmiata.com/tech/depower.php?x=1

er ikke no problem å bygge om en servo tannstang så den funker som manuell. men den eneste GODE måten er å demontere alt, fjerne ALT ræl inni osv.. fjerne alle slanger,

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider