Gå til innhold

skifte av motor i 2.8?

Ranger emnet


hansol123

Anbefalte innlegg

hei. sitter å vurderer om jeg skal ta og skifte motor i audien min. står i en aah 2.8L motor nå men vil ha mere kraft av bilen. passer en 2.2 aan motor rett i bilen? hva må til for å få 2.2 aan s4 motor i bilen?

 

audien min har quattro og automatkasse nå. men planen var da å få manuell kasse. dette kan da ikke vøre no stort problem med en donor bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er skikkelig, skikkelig forelska i bilen du har, så kjøper du heller en S4/S6 ;)

 

Tror dette blir dyrere enn du kanskje ser for deg. Dessuten passer vel ikke femmeren hvor det tidligere har stått en V6. Bare det å bytte fra automat til manuell krever en del ombygging i seg selv.

 

En ting til.. du har ikke quattro? Da skal du værtfall bare legge ballen rolig ned på bakken ;)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har quattro jo ;)

 

men får man ikke kjøpt motorfester til 2.2l? karosseriet er vel det samme som i enhver c4?

 

vanskelig å finne sedan s4/s6 :/

 

Og hvorfor skulle noen ville ha sedan, når C4 avant er 4 ganger penere???

Men uansett... Kjøp deg en delebil fra tyskland, sverige eller noe sånt, og sett i gang og skru! Men jeg ville ikke forventet at det er gjort på ei helg. Mye ledningsnett osv som må byttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vorfor skal du skifte motor da? er motoren din sliiten? eller er d bare fordi du skal ha mere kraft?? En 2,2 turbo har ikke akkurat så v eldig mye mere trøkk en en 2,8 da.(ivertfall ikke dem jeg har prøvd)

 

men uansett..D er som dem sier,mye jobb å sette inn en slik motor i forhold til den du har,så skal du skifte pga. at den er sliten,så har jeg satt inn en samme motor,som du har..

Men du har jo en haug av muligheter når d gjelder trimmimg på en 2,2 turbo da,i forhold til en v6er.:))

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorn bruker mye olje vertfall men kan jo også ta service/overhalling på motorn. har kjørt 10.000km siden jeg kjøpt og fylt ca 2-3l olje.

 

eneste jeg kan se som "fornuftig" trimming må være kompressor? fant et bolt on kit til 39K nytt. kom da opp 280-290hk ifølge nettsiden. men aldri i verden om girkassa holder til det? da må jeg vertfall bygge om til manuell?

 

http://www.motodyne.com/frames/12vsc.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår