El_diablo Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Jeg har tenkt å sko meg litt bedre til vinteren. Har kliss nye michelin vinterdekk, men det er jo ikke alltid det hjelper. Spess hvis du skal på fjellet, eller det er jævlig med is den siste bakken opp der jeg bor. Jeg har derfor sett på to ting. Altså kjettinger eller den nye oppfinnelsen "snøsokk". Jeg bare lurer på hva som er det beste alternativet. Hva hjelper best mot hva for å si det slik. Det er uansett ikke lurt å kjøre på bar vei med kjettinger, da de slites fort og det bråker noe innih. Med snøsokken gjelder jo forsåvist det samme pga den er da laget i et eller annet syntetisk stoff, som ikke er så glad i bar asfalt. Men du slipper lyden da og det er ikke så lett å skade bilen ved feil montering. Noen som har erfaring med produktene? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Har prøvd både snøsokker, kjetting og knipetak, de to siste funker best synes jeg. Snøsokken funker fint på hardpakket snø, er dekkene vanlivis lett kan begynne å spinne. Er det is ville jeg gått for kjettinger. Knipetak er visst ikke å få kjøpt lenger... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Jeg fant en test av snøsokk på Dinside.no... Konklusjonen ble: " Fremkommeligheten med sokkene blir ikke nærheten av hva du opplever med kjetting, men sokkene har andre åpenbare fordeler. De ødelgger ikke bil og felger, de er enklere å montere, komfortable å kjøre med og et par hundrelapper billigere. For deg med dårlige dekk er det nok mye hente og vil gjøre at du får den lille ekstra fremkommeligheten du trenger på en vanskelig dag Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 litt off-topic, men: Hva er snøsokk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by Rieger litt off-topic, men: Hva er snøsokk?? Neste gang du er på shell ser du det hjulet som alltid står der med en plasthette rundt :D - det er en snøsokk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 dette er snøsokk, eller autosock som den også heter... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Hint, hint! Uovertruffen fremkommelighet, spesielt hvis man har TorSen-diff i midten (1988->) På den mere seriøse siden må jeg nevne at kjettinger biter noe j*vlig, både i veien og i felgen; det er et tveegget sverd. Snøsokker har jeg desverre ingen erfaringer med... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cbx750f85 Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Har ingen erfaring med snøsokken, så det blir bare litt "synsing".... Jeg har ærlig talt mine tvil om den funker så veldig mye bedre enn ett godt vinterdekk. Der man virkelig trenger ekstra grep tror jeg kjetting er mest effektiv. Men har man litt halvdårlige dekk så kan helt klart snøsokken ha sin misjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg