Gå til innhold

Feil med registerkjede

primera2000

Anbefalte innlegg

Har en Primera 2.0l M6 sport hvor registerkjedet har røket.(hvorav dette er vedlikeholdsfritt og nissan sier på deres eget nettsted at det bør holde motorens levetid ut)Bilen er så god som ny og godt under 150.000km, har snakket med nissan om og prøve og få dette dekket av dem men de vil ikke en gang snakke med meg om det.

så hvis det er andre her inne som har hatt det samme problemet med den type bil så skriv inn her så er det kanskje mulig og få dette gjennom hos nissan sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Har en primer 01 1,6(qg16de tror jeg), 135 000 km. Som hadde problemer med feiltenning, ujevn og lav tomgang, pluss fjusking på midtregisteret.

Så fikk et tips om registerkjeda, byttet kjeden, glidere og strammeren, og det viste seg at kjeden på min bil var strekt ca 1 cm totalt! slik at det ble litt feiltenning og feilmelding på crankshaft sensor.

Så det er jo tydelig at dette er en svakhet! har hørt om 2 andre primera med register havari.

Mange andre biler som har kjeder og, men de holder jo??? Hvorfor skal nissan sine ikke tåle mer enn 150 000 km??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Har en primer 01 1,6(qg16de tror jeg), 135 000 km. Som hadde problemer med feiltenning, ujevn og lav tomgang, pluss fjusking på midtregisteret.

Så fikk et tips om registerkjeda, byttet kjeden, glidere og strammeren, og det viste seg at kjeden på min bil var strekt ca 1 cm totalt! slik at det ble litt feiltenning og feilmelding på crankshaft sensor.

Så det er jo tydelig at dette er en svakhet! har hørt om 2 andre primera med register havari.

Mange andre biler som har kjeder og, men de holder jo??? Hvorfor skal nissan sine ikke tåle mer enn 150 000 km??

Hvor mye kosta det for nytt kjede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider