Laaars Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Den ene ventiltetningen sitter som F nedi der. De andre gikk ganske lett ut. Etterhvert som jeg dro og prøvde å få den ut gikk jo gummien av, så det er den metallhylsa jeg må få ut. Noen som har noen gode tips? Jeg dro bare med en vanlig nebbtang. Når jeg skal montere de nye forstod jeg det sånn at man skulle ha denne plasthylsa over ventilen (Den "stanga" på ventilen). Men den nye tetningen gikk ikke over denne da? Jeg festa den første ved å bare sette den over ventilen, tokk en hylse / pipe som passa sånn nogenlunde over tetningen og trykka på den. Man skal vel ha et spesial VW verktøy for dette, for å fordele trykket. Men jeg satsa på at det gikk bra. Noen som vet om dette går bra? Hva kan gå galt da? Høyt oljeforbruk bare? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Skaff deg en spesialtang for ventiltetnigner når du skal dra dem ut.. Du kan ta dem på med f.eks en pipe. å kjøre me en gåen tetning vil gjøre xosventilen din full i drit noe du neppe har lyst til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Fikk den løs nå med vanlig tang, men skal kjøpe en spesialtang hvis jeg må gjøre dette en gang til. Så går det kanskje litt lettere. Har fått montert alle nye tetninger nå, håper det ble bra. :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.