Gå til innhold

mistet lappen, oppkjøring!!

Ranger emnet

Wilskow

Anbefalte innlegg

hvis du mista begge i prøvetiden din, må du kjøre opp for hver enkelt.

nesten 100% på det.

men hvis du anser "motorsykkel" som moped så får du den når du tar billappen vel

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Hei, har mistet lappen som alle andre. Dommen ble 8 mnd og 10 k i bot.

Men spørsmålet mitt er da, når jeg skal kjøre opp igjen får jeg tilbake alt det jeg hadde, dvs bil og motorsykkellappen?

Har vært i nøyaktig samme posisjon som deg, men det var i 95.

5K i bot, og 8mnder uten.

Jeg søkte om å få lappen tilbake, med jobben som begrunnelse (jobbet som bilmekanikker). Fikk også arbeidsplassen til å bekrefte at jeg var avhengig av sertifikatet.

Fikk satt ned straffen med 2 mnder, og gikk derved klar av ny oppkjøring. Så vil anbefale deg å søke. De er pliktig til å svare deg, så du kan faktisk sende en ny søknad hver dag, og alle søknadne må besvares :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt ned straffen med 2 mnder, og gikk derved klar av ny oppkjøring. Så vil anbefale deg å søke. De er pliktig til å svare deg, så du kan faktisk sende en ny søknad hver dag, og alle søknadne må besvares :)

Hvordan er reglene med dette om å måtte kjøre opp på nytt? Jeg ble tatt i 109 i 70-sona. Har prøvetid fortsatt. Når man mister i prøvetiden må man vell kjøre opp uansett?

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har prøvetid må ta teori og oppkjøring på nytt om de mister lappen lengre enn 3 mnd. Vi vanlige dødlige kan miste den i 6 mnd før vi må ta teori og oppkjøringen om igjen, så vidt jeg vet.

Har ikke prøvd ut dette opplegget og har ingen planer om og gjøre det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle andre" mister ikke lappen. De fleste følger nemlig lover og regler og har ingenting å frykte i trafikken. Bortsett fra å bli drept eller skadet av en kamikaze-sjåfør. Det er flott at politiet luker slike ut av trafikken.

Kan ikke folk legge av seg den holdningen her? buskmann: har du aldri kjørt for fort? folk kjører for fort og sånn er det, og kommer alltid til å være sikkert også. mange syntes det er gøy å kjøre for fort også, inkludert meg selv.

MEN, det er en stor forskjell på å kjøre "ansvarlig" fort, og "uansvarlig" fort. hvis du drar forbi 10 biler forbi dobbel sperrelinje så kan skjønner jeg meg ikke på de folka som gjør det, men imidlertidig de som ligger i 140 på motorveien, når de fleste ligger i 120 ser jeg ingen problemer med.

Så hvorfor være så innmari hissig på dette med å kjøre for fort?

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
De som har prøvetid må ta teori og oppkjøring på nytt om de mister lappen lengre enn 3 mnd. Vi vanlige dødlige kan miste den i 6 mnd før vi må ta teori og oppkjøringen om igjen, så vidt jeg vet.

Har ikke prøvd ut dette opplegget og har ingen planer om og gjøre det..

Betyr dette at dersom jeg mister 3 måneder akkurat. Så får jeg den tilbake uten å måtte kjøre opp igjen?

Noen som har den nøyaktige paragraf som omhandler dette? Har prøvd å leite på lovdata, men er jo uendelige muligheter for hvor dette er å finne.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider