ultravold Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Hei Har nettopp tatt en avfetting, skikkelig vask, og claybehandling på bilen. Bilen er en 2005 modell, så den er egentlig fin i lakken. Men det jeg lurer på, jeg har Meguiars cleaner wax, så har jeg polish step 2, og carnauba wax step 3. Mangler med andre ord step 1 som er paint cleaner. Er det trygt å begynne rett på step 2? Har fått vekk alt av forurensning og salt/asfalt flekker. Eller kan jeg bruke cleaner wax som step 1? Vet den etterlater ett tynt lag med voks, så vet ikke hvorden det blir med polish etterpå det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Jeg mener DC Step 1 er den viktigste delen av prosessen, veldig mange bruker denne i forbindelse med andre vokser også Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Eg bruker step 1 på alle biler eg tar bilpleie på. Eg har nettopp tatt bilen til fattern. det er ein 04 Avensis. Du ser tydelig forskjell før og etter lakkrensen. Forøvrig brukte eg Chemical Guys polish, lakkforsegling og voks på den bilen. (men eg har og step 2 og step 3 + Tech Waxen ifra Meguair`s) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 DC 1 er grunnlaget ditt mht glansen på lakken, DC 2 er mht looks, DC 3 er sealer dvs å holde på jobben du har gjort, så anbefaler på det sterkeste DC 1 også, den er en WOW sak... rense lakken er def et must innimellom- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Carpenter Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 MÅ man bruke carnuba wax som step 3 eller kan man bruke gold class liquid wax istedet? Siter Toyota Avensis 2003 stv koksgrå, du får det ikke mer a4 enn det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 MÅ man bruke carnuba wax som step 3 eller kan man bruke gold class liquid wax istedet? Det skal nok fungere greit det. Dei fleste vokser kan brukes. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Gold Class voksen er både polish og voks, men fungerer utmerket til DC1+2 ja :) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg