Chiefrw Skrevet April 25, 2009 Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Hei. Jeg trengte ny peilepinnestrømpe(den platstrømpa som sitter fast til blokka) Jeg har riktignok ikke målt enda ved å tappe olje. Saken er at den peileplaststrømpa som satt der var knekt. Før jeg byttet så var oljen ca full 85-90T% av oljenivå. Men da jeg byttet den så fikk jeg ingen indikasjon på at motoren har olje i det hele tatt. Noen fler med erfaring av knekte oljestrømper ? (Passat 2.0 116hk motorblokka) Mvh Chief_R-W Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 møller eller et høggeri er nok de som hjelper deg lettest med det :) Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet April 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Da prøver jeg det. Ettersom det er litt turbelent å ikke vite hvor mye olje motoren har. Siden bilen bruker litt olje så må jeg uansett etterfylle litt i blant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Tror disse er veldig billige på møller faktisk, disse knekker alltid,så det pleier å være lagervare. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chiefrw Skrevet April 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Nå glemte jeg å legge til at jeg har byttet peilepinnestrømpen. (Trøtt igår kveld) Naboen har også passat så var derfor han spurte ettersom og viste jeg hadde denne knekt. Denne koster forøvrig 40kr. Serienummeret på strømpa var samme på den gamle som den nye så det virker litt merkelig. Så kan det ha vært at jeg kanskje har kjørt med lite olje i lang tid kanskje ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg