Gå til innhold

Ekstern dataskjerm.. Hjelp..?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Bruker TV'en som ekstern dataskjerm av og til.. Tv'en står et stykke unna der jeg sitter, så jeg må zoome opp nettlesere for å lese hva som står, men andre programmer som f.eks windows media player og slikt, er jo ikke mulig å forstørre, så da lurte jeg på hva jeg kan gjøre for å få skjermen større, samtidig som det ser normalt ut, og alt vises?

Tv'en er forresten 42"

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg endrer oppløsning blir alt mye større så klart, pluss at alt vises ikke på skjermen.. Er omtrent bare halve skrivebordet som vises på skjermen dersom jeg endrer oppløsning slik at det blir normalt lesende.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er omtrent bare halve skrivebordet som vises på skjermen dersom jeg endrer oppløsning slik at det blir normalt lesende.

Hvordan har du stilt inn da? At tv er en kopi av dataskjermen, forlengelse, selvstendig styrt...

Granada, har du endret DPI settings da? Den kan økes til 120 eller custum, så får du ting litt større.

Litt verre med den settingen for deg esbandos, siden den da vil justere på begge skjermene.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med ekstern skjerm som hovedskjerm når jeg bruker tv'en til skjerm..

Kjøp deg noen stærke briller :D

Neida prøv å still opp skrift størelsen i windows ellers så får man sikkert fortstørelse glass programmer

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tv'en som skjerm ofte ja, pga lettere å gjøre det slikt.. Samtidig tåler ikke laptoppen å være på fanget f.eks.. Da blir den veldig varm, og slår seg av.. Derfor ligger den under tv'en slik at den får god kjøling. Ligger på 59 grader nå.. :)

Hva er DPI?

Kjører windows vista..

Endret av esbandos

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasta ned Explorer 8 i går, og etter det har det vært helt jævlig å lese, prøvd forskjellige oppløsninger, justert opp ppt til 144, må zoome for at det skal være lesbart, noen tips.

Prøvde 1024x768 etter tips herfra ikke bedre, prøver nå 1152x864 og 192 ppt, får se hvordan det ender opp.

Har en Panasonic 42" plasma HD-ready, husker ikke navnet, kjører DVI-D->HDMI-kabel

Endret av Einar

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1152x864 virker ok forløpigm, men 192 ppt blei litt drastisk, skulle hatt litt større enn 144PPT men noen mellomting finnes ikke, 155 hadde kanskje hjelpt nok for min del.

Fikk stilt til 151 nå, prøve dette....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider