Gå til innhold

Fiat kjøper Opel! :/

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Dagens nyhet er ellers at Fiat trakk seg og at den kanadiske bildelprodusenten Magna, med støtte fra en russisk bank, kjøpte Opel i dag:

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.6631705

Det var akkuratt den same saken eg linka til tidlegare idag.:hammer :D

Magna International har kjøpt Opel.

Så Opel får kanadiske eigarar.

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.6631705

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns Fiat Stilo kunne vært tegnet av Opel jeg.. :)

opel12.jpg

Fiat%20Stilo%202002%20model_460.jpg

Eirik

SIC ! Du er inne på noe vesentlig der ja:pray

Med Stilo tok Fiat et kvalitetshopp fra tidligere modeller, selv om kvalitetshevingen for alvor startet med Punto.

Opel har i likhet med Ford vært svært anonyme i mange år, men nå har de forhåpentligvis begynt å tenke nytt.

Italienrne har imidlertid alltid ligget i forkant når det gjelder design, sammen med franskmennene.

Det er ikke for ingenting Bertone og Italdesign (G.Giugiario) har designet utallige Tyske og Europeiske biler, Bl.annet Golf 1 og Porsche modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prestere å lage en bil som calibra er noe som totalt har ødelagt respekten min for Opel.. gamle opler er gromt: monza, senator, commodore, kadett c, admiral ikke minst.. men fra 90 ca og utover har det vært tragisk trist..

Personlig så veit jeg om knapt råere biler enn gamle abarther med rwd som regjerte i rally på 80-tallet.. 260 hester og et genialt lite sedan-karosseri, må vel være en av de råeste rwd som er laga..

De som ler av Fiat i dag, bør kikke litt nærmere på dem.. de er en av de beste når det gjelder sikkerhet og forbruk og utslipp f.eks.?! SÅ jeg har trua på dette..

Amen til den. Calibra er en skam for verden.

Joda, Fiat er gode når det kommer til sikkerhet og sånn, men hvor er den nye Fiatbilen din om 10 år? Kan du selge den med 300.000 i tap? Eller har den faktisk rustet ihjel? Er det som gjenstår å se, men jeg har også litt tro på Fiat i fremtiden. Bilene deres begynner jo faktisk å ligne på noe man kan kjøre, uten å være flau =P

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prestere å lage en bil som calibra er noe som totalt har ødelagt respekten min for Opel.. gamle opler er gromt: monza, senator, commodore, kadett c, admiral ikke minst.. men fra 90 ca og utover har det vært tragisk trist..

Alle har da forskjellig smak.

Noen liker Fiat og noen liker Bmw. Smak sak det og personlig er Opel calibra den ene opelen jeg kunne tenkt meg og eie

Lenke til kommentar
Del på andre sider