Gå til innhold

Forskjellen på waxing og lakkforsegling

Ranger emnet


Nikkisix

Anbefalte innlegg

Hvis du har testet en del vokser kontra sealere på div. farger er det null problem å faktisk se den bittelille men enn så betydelige forskjellen mellom syntetisk og naturlig, anbefales.

 

Nå har vi diskutert Glare i alle retninger på DCN og jeg legger ved linker så du selv kan lese hva bilpleieeliten i norge synes om Glare.

 

Dette med herding av syntetiske sealere er relativt likt om du ser bort ifra Glare, Permashine, Ditec o.l, det finnes selvfølgelig noen som skal tørke/herde kortere og lengre enn andre, men grunnprinsippet er likt. Jeg har prøvd sealere fra Meguiar`s, LaHega, Chemical Guys, Autoglym, Duragloss og sikkert noen flere og som sagt, grunnprinsippet med tørking/herding er likt og veldig viktig.

 

Det med Glare tror jeg ikke at jeg gidder å diskutere flere ganger men når de slenger dritt om andre konkrete merker for å fremheve sitt produkt, blir det litt sånn "barnslig tvshop jalla" greier for min del ihvertfall. Og når jeg i tillegg har lest all bullshit reklamen om glassplexin som kun fyller igjen ripene og er ett jævla hokus pokus middel så får det bli som det blir.......sikkert greit for de som rett og slett gruer seg til å pleie bilen selv, men for oss som er godt over gjennomsnittlig ivrig med å ta ver på bilen blir dette bare tull.......og 10 års holdbarhet............kiss my...

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=212&hl=Glare

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=290&hl=Glare

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=942&hl=Glare

 

God fornøyelse:)

 

Hva Glare selv har sagt om konkurenter er noe jeg ikke har noe med, jeg er kun der for å utføre en jobb så den kommentaren der ser jeg bare bort ifra :) Det som også må sies er at de biler som er testet med Glare av dere her og på DCN er biler som er tatt med 'mann i gata' produktene fra Glare serien untatt min Peugeot 605 som også ligger i en tråd der. Forseglingen og lakkrensen som blir brukt på bilpleie senteret er noe helt annet, akkurat som forskjellen mellom de vanlige produktene du får fra Meguiars kontra proff serien som enkelte Bilxtra sjapper selger. Å det med garantien, ja det stemmer om man følger et rebehandlings program om man vil det skal vare så lenge og om man ikke vil det så varer det minimum 3 år mot lakkens farge og glans. Vil anbefale deg å ta en tur ned på bilpleie senteret på Ensjø og se på en behandling blir gjort, er det store riper blir disse rubbet bort med rubbingen KCL nå selger og det med å si 'sikkert greit for de som rett og slett gruer seg til å pleie bilen selv, men for oss som er godt over gjennomsnittlig ivrig med å ta ver på bilen blir dette bare tull' det er jo nettopp derfor det er bilpleie sentere da kanskje? Fordi det nettopp er folk som ikke gjør det selv og vil ha folk til å gjøre det. Skal man feks slutte å starte opp bilverksteder da fordi man vet at det finnes personer som klarer å skru på bila sine sjøl? Om du er av den oppfattningen av at skal man ha det skikkelig må man gjøre det selv så er det jo det greit, er nemlig sånn jeg er og men noen må også gjøre noe for dem som ikke kan/vil/gidder, sånn er det bare. For min del spiller det ingen rolle hva du eller andre folk som synes Glare markedsfører på feil måte for det har jeg ingen ting med og synes selv det er leit om folk ser på det på den måten. Og når alt kommer til alt er det alltid kunden det kommer an på, er kunden fornøyd så er det bra.

[ ] Peugeot 605 2.0i, 1991

[x] Nissan Bluebird 2.0 SLX, 1986

[x] Citroen BX 19GTi, 1991

[x] BMW E30 318i, 1983

[x] Volvo 240 2.0, 1984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva Glare selv har sagt om konkurenter er noe jeg ikke har noe med, jeg er kun der for å utføre en jobb så den kommentaren der ser jeg bare bort ifra :) Det som også må sies er at de biler som er testet med Glare av dere her og på DCN er biler som er tatt med 'mann i gata' produktene fra Glare serien untatt min Peugeot 605 som også ligger i en tråd der. Forseglingen og lakkrensen som blir brukt på bilpleie senteret er noe helt annet, akkurat som forskjellen mellom de vanlige produktene du får fra Meguiars kontra proff serien som enkelte Bilxtra sjapper selger. Å det med garantien, ja det stemmer om man følger et rebehandlings program om man vil det skal vare så lenge og om man ikke vil det så varer det minimum 3 år mot lakkens farge og glans. Vil anbefale deg å ta en tur ned på bilpleie senteret på Ensjø og se på en behandling blir gjort, er det store riper blir disse rubbet bort med rubbingen KCL nå selger og det med å si 'sikkert greit for de som rett og slett gruer seg til å pleie bilen selv, men for oss som er godt over gjennomsnittlig ivrig med å ta ver på bilen blir dette bare tull' det er jo nettopp derfor det er bilpleie sentere da kanskje? Fordi det nettopp er folk som ikke gjør det selv og vil ha folk til å gjøre det. Skal man feks slutte å starte opp bilverksteder da fordi man vet at det finnes personer som klarer å skru på bila sine sjøl? Om du er av den oppfattningen av at skal man ha det skikkelig må man gjøre det selv så er det jo det greit, er nemlig sånn jeg er og men noen må også gjøre noe for dem som ikke kan/vil/gidder, sånn er det bare. For min del spiller det ingen rolle hva du eller andre folk som synes Glare markedsfører på feil måte for det har jeg ingen ting med og synes selv det er leit om folk ser på det på den måten. Og når alt kommer til alt er det alltid kunden det kommer an på, er kunden fornøyd så er det bra.

 

Ikke meningen å være vrang og vrien men jeg har pratet med flere forskjellige Glare brukere som har vært på kurs, og alle har lært forskjellige ting. F.eks den at man kun kan bruke Glare, ingenting over eller under da det er fare for kjemiske reaksjoner, alle har fått oppgitt forskjellige varigheter på de forskjellige produktenen, og til og med forskjellige måter å bruke samme produkt på og forskjellige forklaringer på hvordan de virker/sliper/fyller.......så jeg har fått Glare litt i vranghalsen ja.....i tillegg sto det forskjellige ting om de samme produktene i reklame på nett så for min del virker dette som bare tull........og det må jeg virkelig få lov til å mene......

 

Bilpleie sentere er der for de som ikke vil/kan ta bilpleien selv, men når du nevnte Glare i forbindelse med holdbarhet på forseglinger tolket jeg det dithen at du anbefalte Glare til noen som faktisk hadde lyst til å gjøre jobben selv.

 

Men det blir kanskje litt feil at du synes det er leit at vi ser på Glare på den måten........spesielt etter all den forskjellige og regelrett barnslige markedsføringen de har drevet med......de har gjort seg fortjent til sitt dårlige rykte blant:cool: Detailere:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være vrang og vrien men jeg har pratet med flere forskjellige Glare brukere som har vært på kurs, og alle har lært forskjellige ting. F.eks den at man kun kan bruke Glare, ingenting over eller under da det er fare for kjemiske reaksjoner, alle har fått oppgitt forskjellige varigheter på de forskjellige produktenen, og til og med forskjellige måter å bruke samme produkt på og forskjellige forklaringer på hvordan de virker/sliper/fyller.......så jeg har fått Glare litt i vranghalsen ja.....i tillegg sto det forskjellige ting om de samme produktene i reklame på nett så for min del virker dette som bare tull........og det må jeg virkelig få lov til å mene......

 

Bilpleie sentere er der for de som ikke vil/kan ta bilpleien selv, men når du nevnte Glare i forbindelse med holdbarhet på forseglinger tolket jeg det dithen at du anbefalte Glare til noen som faktisk hadde lyst til å gjøre jobben selv.

 

Men det blir kanskje litt feil at du synes det er leit at vi ser på Glare på den måten........spesielt etter all den forskjellige og regelrett barnslige markedsføringen de har drevet med......de har gjort seg fortjent til sitt dårlige rykte blant:cool: Detailere:cool:

 

At man ikke kan bruke noe over eller under kommer helt an på om det produktet, da gjerne rubbing som blir brukt før legger igjen en hinne etter seg osv, og man skal ikke ha silikon eller voks oppå. Lurer egentlig på hvor mange du kjenner som har vært der på kurs der siden du sier at folk har fått forskjellige forklaringer på ting. Har selv vært på senteret der siden det åpna og jeg har egentlig ikke gjort det noe annerledes nå enn det som ble gjort da unntatt det å bytte rubbing da den gamle vi brukte la igjen en hinne som gjorde at vi måtte bruke xtra tid på å få det bort før vi kunne gå videre i prosessen. Skjønner jo at man kan bli litt forvirra av forskjellige forklaringer for det blir jo litt teit om man skal lære noe også hører man en annen metode etterpå og man da sitter igjen med følelsen av å egentlig ikke vite noe mere alikevel. Skjønner at du ser på det som tull når du leser forskjellige ting men hvorfor dømme produktene sånn pga det? Jeg vet ikke hva du har prøvd og ikke av Glare men jeg skulle gjerne tatt en lakkforsegling på en bil sammen med deg og vist deg hvordan fremgangsmåten er så du kunne fått sett og forhåpentligvis fått et annet syn på det etterpå :)

 

Hvorfor er det feil at jeg synes det er leit? For det første er det ikke jeg som har noe med markedsføring å gjøre av Glare eller noe sånt. For det andre, det jeg sier er kun hva jeg mener selv og hvilke erfaringer jeg selv har gjort rundt Glare. Og ja, jeg synes det er leit at folk har fått et sånt inntrykk av Glare fordi jeg SELV synes produktene er bra og holder mål og har personlig ingen problemer med produktene og måten de blir brukt på. Jeg har egentlig ikke så mye mere å si jeg, synes selv dette er kjempe bra greier og jeg har absolutt ingen tro på at det ikke finnes andre produkter som er tilsvarende men jeg liker selv Glare godt :) Alle har egne meninger og sånn er det :) helt greit ;)

[ ] Peugeot 605 2.0i, 1991

[x] Nissan Bluebird 2.0 SLX, 1986

[x] Citroen BX 19GTi, 1991

[x] BMW E30 318i, 1983

[x] Volvo 240 2.0, 1984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har testet en del vokser kontra sealere på div. farger er det null problem å faktisk se den bittelille men enn så betydelige forskjellen mellom syntetisk og naturlig, anbefales.

 

Nå har vi diskutert Glare i alle retninger på DCN og jeg legger ved linker så du selv kan lese hva bilpleieeliten i norge synes om Glare.

 

Dette med herding av syntetiske sealere er relativt likt om du ser bort ifra Glare, Permashine, Ditec o.l, det finnes selvfølgelig noen som skal tørke/herde kortere og lengre enn andre, men grunnprinsippet er likt. Jeg har prøvd sealere fra Meguiar`s, LaHega, Chemical Guys, Autoglym, Duragloss og sikkert noen flere og som sagt, grunnprinsippet med tørking/herding er likt og veldig viktig.

 

Det med Glare tror jeg ikke at jeg gidder å diskutere flere ganger men når de slenger dritt om andre konkrete merker for å fremheve sitt produkt, blir det litt sånn "barnslig tvshop jalla" greier for min del ihvertfall. Og når jeg i tillegg har lest all bullshit reklamen om glassplexin som kun fyller igjen ripene og er ett jævla hokus pokus middel så får det bli som det blir.......sikkert greit for de som rett og slett gruer seg til å pleie bilen selv, men for oss som er godt over gjennomsnittlig ivrig med å ta ver på bilen blir dette bare tull.......og 10 års holdbarhet............kiss my...

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=212&hl=Glare

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=290&hl=Glare

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=942&hl=Glare

 

God fornøyelse:)

 

Jeg har vært med en kompis å polere en del biler me LaHega sine NO1 produkter. Eg kan anbefale det på d sterkeste. Det blir et sinnsykt resultat etter en behandling med NO1 Lakkforsegling!! Rubbingen tok vi med diamant båt rubbing. Utrolig bra stoffer. Har akkurat kjøpt meg NO1produkter og gleder meg som en unge på julaften til å polere bilen min!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår