Gå til innhold

Hvor finner jeg relé til trykkbryter?

Ranger emnet

Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg har en fjærbelastet trykkbryter hvor jeg trenger et relé som kobler om hver gang jeg trykker inn bryteren.

Noen som vet hvor jeg kan finne dette? Tenkte å gå på bilhøggeren oh plukke fra en bil, men vet ikke helt hvilke biler som kan ha dette.

Noen tips?

Har hatt et slikt relé tidligere fra fjernlyset til en Volvo 360, men en slik bil hadde de jo selvsagt ikke på min lokale hugger.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Jeg har en fjærbelastet trykkbryter hvor jeg trenger et relé som kobler om hver gang jeg trykker inn bryteren.

Noen som vet hvor jeg kan finne dette? Tenkte å gå på bilhøggeren oh plukke fra en bil, men vet ikke helt hvilke biler som kan ha dette.

Noen tips?

Har hatt et slikt relé tidligere fra fjernlyset til en Volvo 360, men en slik bil hadde de jo selvsagt ikke på min lokale hugger.

ELFA har vel noe du kan bruke..... Er det noe slikt du tenkte deg, eller noe litt større (og da også dyrere) ? Hva skal du ha det til ? Fjernlys igjen eller ?

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en 80-90-talls ford, masse fine gode relèer der, gult er vanlig 4 polt, grønt vanlig 5 polt vekslende relè(87a) og svart er vanlig 4polt med kraftigere koblinger for større strømtrekk....

Hold deg unna de små brune og svarte.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det er en trykkbryter som fjærer ut igjen og bare gir en impuls så lenge du holder den, ala tute...

Om du kikker på f. eks volvo 240, på lysreleèt der bør det kanskje kunne brukes der, har de ikke en 240 på huggeriet ditt begynner jeg å lure.

Det ligger forøvrig på V innerskjerm, metallhus, på classic ligger den stikk motsatt på H. side....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg kan gi deg en liste så du har noen biler å lete etter neste gang du er på hoggern =)

Ifølge en delekatalog fra 1982 skal følgende modeller ha releet du leter etter.

1968 og senere, VW Type 1 Beetle;

1974~77 VW K70, VW Passat & Audi 80

1971~76 VW Golf, VW Scirocco & Audi 100

1976 og senere Volvo 343 & 345

Releet ser ut som dette

327513.jpg

Eventuelt så har jeg tegnet et skjema for å bare bruke det billigste og mest brukte releet man kan finne på hoggern, bare PM meg så kan jeg laste det opp.

1999 S4 2,7tt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner dette releet så vil du se av skjema på siden at den har et vekslende kontaktsett mellom 56(inngang) og 56a(utgang) og 56b(utgang) som veksler mellom hver gang spolen får en puls. Den går ikke tilbake når spolen mister impulsen, men neste gang du gir spolen en impuls.

Pluss og minus går inn på 30 og S, men pass på siden 30 inngangen går over en NO kontakt på spolen og gir utgang på 56a. =) Bare så du ikke legger plussen på 30 og har lagt minus inn på 56. Da blir de koblet sammen når du aktiverer spolen og du skjønner sikkert resten.

Endret av Fossum
Additional info

1999 S4 2,7tt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 2 weeks later...