volvo240gl_1986 Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 hei skulle til å bytte olje pågirkassen i dag, kom under bilen men fant ingen tappe skrue eller påfyllingskrue. hvor er de? noen som har bilde eller noe å vise på? og servoen min lekker. høyre side på tannstage(eller hva det heter) skyvde bort den plastikken som er der og ser en hvit running på sylinderen der. hvilke deler må jeg få tak i for å få det tett ijenn? og er det enkelt å bytte? mvh arnt o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddiii Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 På høyre side...(passasjer)ernivåplugg, Den øverste... Tappepluggen er vel rett under kassa er ikke vanskelig og finne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 jeg kjente på begge sidene på kassen og kjente ingen skruver der, og under er det heller ikke noen skuver. er det noen kasser det ikke går å bytte olje på eller? så i haynes boka og de skruvene på siden men sånn var det ikke på min. noen forslag?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 tappepluggen er vel i bakkant på kassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 tappepluggen er vel i bakkant på kassa? det er mulig, da må jeg finne meg en bukk, men påfylling da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddiii Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 skal bytte diff og girolje i helga, skal si ifra hvor jeg fant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 supert:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddiii Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 må ærlig innrømme at jeg og volvo mekanikern min ikke fant noe... dvs han fant ingen nivåplugg noensted på m90'n og ingen tappeplugg på diffen, noen som har et bilde eller noe sånt som kan vise? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 jeg spurte en kompiss i dag som skrudde ut m90 kassen sin og han sa atta tappepluggen er under mellomakslingen på bak kant, og påfyllingen er på høyre side av akslingen.. senere i dag skall jeg låne grava av en kompiss så jeg får komme meg under for å se, skall ta noen bilder da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 i dag har jeg fått bytta olje i m90 kassa mi, men jeg glemte så klart å ta bilder da. men jeg skal prøve å forklare hvor de ligger. tappepluggen er i bak kant av kassen under mellomakslingen, og påfyllinga er til høyre for akslingen, begge bruges 24mm nøkkel/pipe på, resten av skruene er 13mm så de var enkle å finne når man får stå under bilen og ikke ligge på grusen:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg