Gå til innhold

Biltema kjetting?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Jeg er i ett lite dilemma... Jeg har nå bestemt meg for å gå for hurtigkjettinger og søkte litt rundt på nettet for å se hva jeg kunne finne av tester. Plutselig dumpet jeg over en Bilnorge test som faktisk ga biltema sine kjettinger toppkarakterer og det er en kjetting til litt over 200 kr...

Kom faktisk like bra ut som dyrere til 700 kr... Nå har det seg slik at før jeg begynte å søke rundt, kjøpte jeg biltema sine i god tro. Da viste det seg at de ikke passet til dekkene mine selv om de var merket med min dekk dim. Så jeg valgte de bort, nå viser det seg imidlertid at det er faktisk de beste kjettingene i den prisklassen. Neste steg er 300 kr, og de ble slaktet. Da er det 5/6/700 .- som gjelder... Men hvis det er slik at de til biltema er et bra alternativ, så... Skal jeg tørre å kjøpe ett sett til? Hvordan kan jeg være sikker på at de jeg kjøper nå passer, når de som er merket min dim ikke passer?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har gjort det og gjorde kort prosess og fikk pengene tilbake. Nå lurer jeg altså på å skaffe meg ett nytt par, men undres hvordan jeg skal finne riktig når "riktig" er feil. Alstå dekkdim står påtrykt, men passer ikke likevell... Når tester viser biltema sine er et best buy, så er det jo greit å spare noen 100 lapper da

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

ja, jeg har gjort det og gjorde kort prosess og fikk pengene tilbake. Nå lurer jeg altså på å skaffe meg ett nytt par, men undres hvordan jeg skal finne riktig når "riktig" er feil. Alstå dekkdim står påtrykt, men passer ikke likevell... Når tester viser biltema sine er et best buy, så er det jo greit å spare noen 100 lapper da

Jeg kjøpte også biltema kjettinger, og dem passa fint på mine piggfrie dekk.

Senere kjøpte jeg meg piggdekk, av annet merke men samme dimensjon. Nå får ikke kjettingene til å passe, uansett hva jeg gjør, så er dekka for store.

Da sjekka jeg alle størrelser kjettingen skulle passe til, og fant da ut, at mine dekk, var det største de skulle passe til.

Kjøpte da neste størrelse kjetting, og dem passer som bare det, må bare stramme dem noe ekstra på den stramme kroken.

T....

Forøvrig meget godt fornøyd med kjettingene.

Kjørte en gang 8Km og 25Cm snø opp en bakke hold ca 40 -50Km/t og ingen fare noen stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

Så du opplevde det samme... Altså dekk felger var i samme dim, men likevell passet det ikke.

Får ta å snakke med betjeningen der oppe, høre om de har noe peil. Men det er vel ikke så mange av 14-tissene der oppe som vet...:rolleyes:

Du kan jo bare gå og spørre, si at du har prøvd kjettinger, som skal passe, men passer ikke, og at du vil prøve kjettinger så du med sikkerhet vet at dem passer.

Betal gjerne med engan, men vite at du kan bytte dem med det samme, om dem ikke skulle passe, og da få prøve noen som er litt større, eller mindre.

Regner med at dem gårmed på dette, siden du lett fik bytta inn de forige kjettinga.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider